Administrativ handläggare, Utbildningsförvaltningen
Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen i Mjölby Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med drygt 28 000 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på äldreboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?
Vill du arbeta med ett mångsidigt och omväxlande uppdrag, utmanas du av komplexa uppdrag och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt?
Utbildningskontoret finns samlat i Mjölby stadshus. På kontoret finns ekonomer, HR-administratör, systemadministratörer, registrator, förvaltningssekreterare, barnomsorgsadministratörer och strateger som på olika sätt stödjer förvaltningens anställda i administrativa och ekonomiska processer och funktioner. På utbildningskontoret finns även förvaltningens ledning samlad som består av förvaltningschef och verksamhetschefer.
Just nu pågår ett förändrings- och utvecklingsarbete på kontoret vilket bland annat innebär genomlysning av roller och uppdrag för att bättre stödja chefer och medarbetare ute i organisationen. Samtidigt pågår rekrytering av administrativ chef till kontoret.
Publiceringsdatum2022-09-02ArbetsuppgifterDu är ett kvalificerat stöd för rektorer inom förskola och chefen för Integrationsenheten inom vårt centrala barn- och elevstöd.
Arbetet innebär att i samverkan med rektorer och administratörer ute i förskoleverksamheten handlägga kösystemet och placering av barn inom förskolan. Det innebär också arbete med fakturahantering och inkomstjämförelse. Du kommer även att arbeta med statistik och volymprognoser. Service och information är en stor del i arbetet. Idag har vi telefontid för frågor gällande förskolan.
Arbetet innebär även att vara ett kvalificerat administrativt stöd till integrationsenheten, vilket innebär personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor.
Du kommer att arbeta i flera system inom personal och ekonomi.
KvalifikationerDu har 3-årig ekonomisk utbildning eller annan relevant utbildning.
Administrativ, ekonomisk eller HR utbildning inom yrkeshögskolan är meriterande.
Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.
Du har förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du har förmågan att hålla presentationer, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling.
Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande uppdrag där dina kompetenser och erfarenheter är betydelsefulla.
ÖVRIGT
Mjölby kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMjölby kommun, Utbildningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C100376".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mjölby kommun (org.nr 212000-0480)
Arbetsplats Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef
Kristina Lohman
kristina.lohman@mjolby.se Jobbnummer 6941114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.