Administrativ handläggare till Myndighetsledningens kansli
Kriminalvården / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården i Norrköping,
Linköping,
Nyköping,
Eskilstuna,
Örebro eller i
hela Sverige Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Tjänsten tillhör myndighetsledningens kansli och är placerad på Enheten för omvärld och analys.
Publiceringsdatum2022-05-06ArbetsuppgifterRollen som administrativ handläggare på myndighetsledningens kansli utgör ett viktigt stöd för myndighetsledningens beslutsfattande. Uppdraget omfattar att ansvara för den administrativa processen kring föredragningarna för generaldirektören och kriminalvårdsdirektören, att registrera, expediera och arkivera nya och pågående ärenden och beslut, att ansvara för övergripande förvaltning och samordning av myndighetens regeringsuppdrag samt att administrera en myndighetsgemensam ärendeberedning. Den administrativa handläggaren koordinerar myndighetens svar på frågor och remisser till regeringskansliet och andra externa myndigheter och organisationer. Rollen omfattar också viss administration avseende myndighetens internationella åtaganden samt förvaltning och utveckling av kansliets administrativa processer i en myndighet som växer. I rollen ingår även att vid semesterperioder bistå/ersätta kansliets övriga administratörer med uppgifter som bevakning av myndighetsbrevlåda, administration av myndighetsledningens kalendrar samt protokollföring.
KvalifikationerVi söker dig som har kunskap om berednings- och beslutsprocesser samt erfarenhet av att arbeta med att handlägga ärenden, genomföra utredningar och bereda beslut. Du har ett stort intresse för service, ansvarskänsla och kan hantera uppgifter självständigt och med hög kvalitet. Lämplig utbildningsbakgrund är akademisk utbildning inom området ekonomi, juridik, statsvetenskap, innefattande bl. a. förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess m.m. Uppgiften kräver att du är kommunikativ och har en mycket väl utvecklad samarbets- förmåga. Arbetsbelastningen kan vara ojämn, vilket ställer krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga. Att du har hög integritet är en självklarhet liksom att du har en känsla för ordning och kvalitet i detaljer.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom området ekonomi, juridik, statsvetenskap, innefattande bl.a. förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess eller annan relevant utbildning som kriminalvården bedömer relevant
* Erfarenhet av att handlägga ärenden, genomföra utredningar och bereda beslut i offentlig/statlig verksamhet/politiskt styrd organisation
• Kunskap och erfarenhet av att driva och underhålla processer med flera interna och externa aktörer
• Erfarenhet av att jobba i flera digitala system samtidigt
• Flerårig arbetslivserfarenhet i politiskt styrd verksamhet, eller annat som av Kriminalvården bedöms vara relevant för tjänsten
• Kunskap om beslutprocesser i statsförvaltningen
• Mycket god kunskap i Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från beredningsarbete från regeringskansli/departement
• Erfarenhet av stabsarbete
• Erfarenhet från arbete inom Kriminalvården eller i annan rättsvårdande myndighet där beredningsansvar ingått
• Erfarenhet av arbete mot myndighetsledning
• Kunskap i Heroma, Proceedo
• Erfarenhet av att ta fram underlag/presentationer i olika sammanhang
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse Placeringsort Norrköping alternativt Stockholm.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKriminalvården
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C87484".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kriminalvården (org.nr 202100-0225)
Kontakt Tf Enhetschef
Karin-Malin Pettersson
0733-48 53 50 Jobbnummer 6614475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.