Administrativ handläggare till ekonomiskt bistånd
Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
2015-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare till ekonomiskt bistånd" (publicerad 2018-06-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.
Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är en ny förvaltning från och med den 1 januari 2015. Två förvaltningar har blivit en. Det pågår ett spännande utvecklingsarbete som genomsyrar hela organisationen och som utgår ifrån ett systemiskt förhållningssätt där brukarens och medarbetarens delaktighet har en central plats. Vi arbetar i en organisation där vår värdegrund och professionalitet är viktig. Alla medarbetare bidrar utifrån de olika verksamhetsområdena med erfarenhet och kompetens.
På enheten för ekonomiskt bistånd arbetar vi med ökad brukarmedverkan men också med nya metoder för att förbättra människors väg till självständighet och egenförsörjning. Vi har en arbetsplats med medarbetare som har bred kompetens och olika bakgrund. På enheten arbetar 15 personer varav 5 administrativa handläggare som ansvarar för utbetalning av försörjningsstöd, dödsboanmälningar, förmedling av egna medel samt andra administrativa uppgifter.
Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.
Som administrativ handläggare kommer du administrera utbetalning av försörjningsstöd och annat ekonomiskt bistånd på uppdrag av en socialsekreterare. Förmedling av egna medel för människor som har svårigheter att hantera sina pengar ingår också. Du ska ha ett intresse av att utveckla verksamheten tillsammans med övriga medarbetare.
Dina arbetsuppgifter är bland annat att göra nödvändiga kontroller samt dokumentera i verksamhetssystemet. Det finns även andra administrativa uppgifter på enheten. Du kommer också delta i det utvecklingsarbete som pågår och som syftar till att förenkla rutinerna för att korta handläggningstiderna och förbättra dialogen med brukarna.
Vi vill att du har gymnasiekompetens inom ekonomi eller administration och gärna vidareutbildning på högskolenivå i offentlig handläggning och juridik. Goda kunskaper i socialförsäkringssystemen och socialtjänstlagen samt kunskaper om att lägga upp en enklare budget är också viktigt för arbetet. Vi vill att du har en god samarbetsförmåga och även har förmåga att arbeta självständigt. Du är också ansvarsfull, strukturerad och har en helhetssyn.
Du ska behärska svenska språket såväl i tal som skrift. Datavana är nödvändigt och erfarenhet av olika verksamhetssystem som t.ex. Treserva är önskvärt. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete från liknande arbetsuppgifter eller med handläggning inom andra myndigheter är meriterande.
Vi erbjuder dig goda arbetskamrater, en kreativ och proaktiv förvaltning, möjlighet till professionell utveckling, handledning, utbildningar. Staden erbjuder friskvårdssubvention och personalstödsprogram via Mertid AB.
Välkommen med din ansökan!
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 6 mars 2015. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Publiceringsdatum2015-02-18Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMåndaslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHaza Ahmad, Enhetschef 08-706 89 61
haza.ahmad@sundbyberg.seFackliga organisationer, nås via växeln 08-706 80 00
FöretagSundbybergs stad
AdressSundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg
KontorsadressÖstra Madenvägen 4
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2172137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.