Administrativ ekonom (Finance and Admin Officer)
International Rescue Committee Sverige Insamling / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos International Rescue Committee Sverige Insamling i Stockholm Har du tidigare erfarenhet av ekonomiarbete? Vill du bli en del av ett dynamiskt och internationellt team och utvecklas tillsammans med en växande organisation?
International Rescue Committee (RESCUE) grundades 1933 på initiativ av Albert Einstein och är idag en internationell humanitär organisation med verksamhet i över 40 länder världen över. I slutet av 2019 öppnade RESCUE kontor i Stockholm med målet att skapa engagemang och öka kunskapen i Sverige om humanitära kriser och hur det drabbar människor samt samla in medel från allmänheten. Vi är för närvarande 12 anställda på vårt kontor på Södermalm i Stockholm och tre Face to Face insamlingsteam.
RESCUE Sverige befinner sig i en stark tillväxtfas, där stort fokus ligger på att samla in pengar. Vi letar nu efter en kollega som kan bistå vår ekonomichef i arbetet med att säkra organisationens finansiella mål och bistå Sverigekontoret med effektiva finansiella och administrativa processer.
Din roll
Du kommer att ansvara för alla vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomifunktion så som: leverantörsfakturor, kundreskontra, kontering av fakturor och övriga transaktioner, löpande bokföring, arkivering och scanning av underlag, avstämningar av balanskonton, uttag av rapporter, underlag för intäkter från insamling, betalningsfiler, utlandsbetalningar, skattedeklaration, reseräkningar och utlägg.
Du fungerar som råd och stöd till kollegor i administrativa och ekonomiska processer och ansvarar för administrativa och finansiella mallar och blanketter. Du kommer att ha inköpsansvar och hantera inventarier. I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter så som tex styrelseadministration och hantering av betalkort.
Du rapporterar till Head of Finance and Administration i Sverige.
Vi söker dig som
Har utbildning inom företagsekonomi och bokföring, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Har erfarenhet av ekonomisystem
Har datorvana, främst inom Office-paketet (MS Word och Excel)
Kan använda ekonomiskt fackspråk, i tal och skrift, både på både svenska och engelska.
För att vara framgångsrik i jobbet behöver du vara:
serviceinriktad och relationsskapande
analytisk, för att kunna ta fram rimliga och kvalitetssäkrade rapporter och beslutsunderlag
självgående och ta egna initiativ till att utveckla rutiner och processer
noggrann och uppmärksam på detaljer
Det är meriterande om du har erfarenhet av ideell sektor.
Intresserad?
Skicka in din ansökan via länken nedan. Bifoga ditt CV och ett kort personligt brev där du motiverar varför du söker. Sista ansökningsdag är den 18 december. Observera att vi kan komma att intervjua under hela processen så vänta inte med din ansökan.
Om du har specifika frågor om tjänsten kan du skicka ett mejl till:
caroline.kahre@rescue.orgTjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
RESCUE värdesätter mångfald hos våra medarbetare och ser värdet av samarbete mellan individer som kommer från olika bakgrunder, kompetenser och perspektiv. Vi strävar efter att vara en mångkulturell organisation och arbetar aktivt med likabehandling, mångfald och att skapa en socialt hållbar organisation för alla våra medarbetare. RESCUE Sverige har kollektivavtal och alla anställda omfattas av kollektivavtalade försäkringar och pensioner. För att arbeta hos oss behöver du stå bakom RESCUEs arbete och värderingar.
Vi ser fram emot din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare International Rescue Committee Sverige Insamling,
https://se.rescue.org/ Magnus Ladulåsgatan 3 (
visa karta)
118 65 STOCKHOLM
Jobbnummer 7223477
Observera att sista ansökningsdag har passerat.