Administrativ chef till Vård och omsorg, Båstads kommun

Båstads Kommun, Vård och omsorg / Chefsjobb / Båstad
2025-04-11


Visa alla chefsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Vård och omsorg i Båstad

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Vi söker dig som vill jobba hos oss i Båstad inom Vård- och omsorg. Verksamhetsområdet omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, funktionsstöd och myndighetsutövning. Vi arbetar varje dag för att göra skillnad för våra medborgare i deras liv genom att ge stöd och service.

Tjänsten som Administrativ chef är nyinrättad och syftar till att stödja och stärka ledningen i administrativa processer och uppgifter samt att självständigt driva och ansvara för andra processer och utvecklingsområden på ledningens uppdrag.

Du kommer att vara direkt underställd Vård och omsorgschefen och kommer att ingå i ledningsgruppen.

Vi erbjuder en givande och omväxlande tjänst och ser fram emot att få välkomna just dig som vår nya kollega!

Publiceringsdatum
2025-04-11

Arbetsuppgifter
Du är ansvarig chef för Vård och omsorgs administratörer som sitter ute i våra verksamheter. Tillsammans med dina medarbetare, och i samverkan med enhetschefer, tar du fram och implementerar rutiner och processer för våra administrativa uppgifter. I uppdraget ingår ansvar för dokumenthantering. Du kommer att ha en viktig roll i att stödja verksamhetens digitala utveckling tillsammans med systemförvaltaren.

Du kommer att ansvara för Vård och omsorgs upphandlingar och avtal i samverkan med kommunens experter. Du kommer också att ha en roll i Vård och omsorgs lokalförsörjning.

Du ser till att kallelser och protokoll i olika sammanhang hanteras som tex. samverkansgruppsmöten, ledningsgrupper eller andra möten. Det är du som ser till att det finns struktur och ordning på det löpande arbetet.

I rollen ingår att brett stödja verksamhetens ledning med administrativa uppgifter.

Verksamheten är i ständig förändring och så kan även arbetsuppgifter komma till eller förändras med tiden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning, vi ser gärna ser att du har en samhällsvetenskaplig inriktning som till exempel jurist, statsvetare, ekonom, socionom, gärna med förvaltningsinriktning, eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet från kommunal sektor är meriterande.

Du har förmågan att skapa struktur och ordning i ditt dagliga arbete, samtidigt som du kan prioritera utifrån förändrade förutsättningar. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta och har förmåga att se helheten.

För att lyckas krävs det att du har lätt för att samla, sammanställa och analysera information. Det är av stor vikt att du visar genuint intresse att utveckla den administrativa processen.

Du har god förmåga att arbeta självständigt och driva ditt uppdrag framåt. Det är viktigt att du kan kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.

Som en del i anställningsprocessen har vi som rutin att ta registerutdrag ur polisens belastningsregister. Detta innebär att vi kommer att begära ett registerutdrag från dig innan anställning. Du beställer själv registerutdraget från Polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.

Kommunala avtal gäller. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Med en tillsvidareanställning följer en skyldighet att krigsplaceras i Båstads kommun.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "48".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Arbetsplats
Båstads Kommun, Vård och omsorg

Kontakt
Vård- och omsorgschef
Christin Johansson
0431-77039

Jobbnummer
9281728

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Vård och omsorg: