Administrativ chef
Åklagarmyndigheten / Chefsjobb / Malmö
2023-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ chef" (publicerad 2023-05-22) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten i Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Halmstad,
Karlskrona eller i
hela Sverige ÅM2023-504
Publiceringsdatum2023-02-26ArbetsuppgifterAnställningen är placerad vid REMA (Riksenheten för miljö- och arbetsmiljömål) i Malmö. Som administrativ chef blir du ett stöd för kammarchefen i administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Du ska tillsammans med kammarchefen styra enheten mot uppställda mål och skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Du kommer att vara närmaste chef för åklagarkammarens administrativa personal och ha såväl personal- som arbetsmiljöansvar för den gruppen. Kansliet består av sex medarbetare (fem handläggare och en kvalificerad handläggare).
I dina arbetsuppgifter ingår:
personal- och arbetsmiljöansvar för hela den administrativa personalgruppen.
att ha ansvar för personalplanering, arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering, medarbetar- och lönesamtal m.m.
ansvar för budget och ekonomifrågor, upphandlingsfrågor, inköp enligt gällande avtal, viss diarieföring m.m.
ett övergripande ansvar för kammarens administrativa arbete.
Administrativ chef förväntas skaffa sig kunskap i åklagaradministrativa arbetsuppgifter och vara insatt i de system som används på åklagarkammaren.
I rollen ingår att vid behov resa till REMAs andra arbetsställen i Stockholm, Göteborg, Jönköping och Östersund för olika typer av möten (medarbetarsamtal, lönesamtal samt kammarmöten).
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du ska ha
gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
väl vitsordad erfarenhet från liknande chefsposition eller erfarenhet som Åklagarmyndigheten bedömer som likvärdig,
god förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande.
Det är meriterande:
med akademiskt utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant,
med väl vitsordad yrkeserfarenhet rån operativ verksamhetsplanering som t.ex. budgetarbete och personalplanering.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande förmågor:
stabilitet
helhetssyn
kommunikationsförmåga
social förmåga
förmåga att nå mål och resultat
förändringsförmåga
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Ersättning .
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Kontakt Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson ST
010-562 58 95 Jobbnummer 7487126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.