Administrativ chef
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Vill du bidra till att skapa ett varmare Örebro? Du har nu chansen att vara med och starta upp och driva Örebro Stadsmission.
Nu har resan med att starta upp Stadsmissionen i Örebro påbörjats och du har möjlighet att vara med på den. Är du en person som vill göra skillnad och bidra till att skapa ett större innanförskap? Då kanske du är vår Administrativa chef?
Hur ser din arbetsdag ut?
Som administrativ chef kommer du att ansvara för de interna stödfunktionerna, så som ekonomi, HR, inköp, kvalité och miljö. Eftersom vi är i en uppstartsfas kommer en stort del av ditt arbete initialt att handla om att bygga och starta upp verksamheten. Du kommer mestadels att verka internt genom att bygga våra processer och vår personalpolitik. Det kommer även vara en hel del inslag av externa möten och sammanhang där du på olika sätt representerar Örebro Stadsmission. Du kommer att vara föredragande i styrelsen och sitta med i ledningsgruppen där du bidrar till att driva en professionell och affärsmässig verksamhet med sociala frågor i fokus. När direktor inte är på plats är du tillförordnad direktor och ansvarar då för den totala verksamheten. Redovisning, budget, uppföljningar och nyckeltal är mycket viktiga bitar i ditt arbete. Verksamhets- och budgetansvar ligger i rollen och på sikt kommer den även att innefatta personalansvar.
Din roll innebär bl.a. att du:
• Är med och bygger upp Örebro Stadsmission
• Har stort fokus på Stadsmissionens interna verksamhet
• Arbetar aktivt med relationer både internt och externt
• Driver och ansvarar för hanteringen av verksamhetens ekonomi
• Ansvarar för administrativa arbetsuppgifter utifrån stödfunktions perspektiv
• Har både strategiskt och operativt ansvar
• Skapar en effektivitet som möjliggör att verksamheten kan lägga stort fokus på kärnverksamheten
• Förhandlar med ex. arbetstagarorganisationer och leverantörer
Vem trivs hos oss?
Här trivs du som vill göra skillnad och vara med och bidra till ett varmare Örebro och som delar vår humanistiska grundsyn och våra värderingar. Ett stort intresse för samhällsutveckling och samhällsfrågor ser vi som viktiga aspekter. Som administrativ chef behöver du en god analytisk förmåga som du kompletterar med en hög problemlösningsförmåga. Du är förtroendeingivande i ditt sätt att skapa relationer. Vi vill att du ska drivas av att, med engagemang och uthållighet, skapa resultat och nå uppsatta mål. Du behöver ha flerårig erfarenhet av att skapa ekonomiska rapporter och underlag samt av att analysera och dra slutsatser utifrån dessa. Har du tidigare arbetat inom både privat och offentlig sektor ser vi det som positivt. Du får gärna ha erfarenhet av verksamhets-, budget- samt personalansvar och har du tidigare arbetat med juridik, personalfrågor och inköp ser vi det som meriterande. Mycket goda kunskaper inom data-, affärs- och personalsystem samt god svenska och engelska, i både tal och skrift, ser vi som en nödvändighet. Du har akademisk examen alternativt annan erfarenhet som bedöms likvärdig. B-körkort är ett måste då resor förekommer i tjänsten.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en roll där du är med och skapar ett varmare Örebro och där du kan göra skillnad. Hos oss står människan och våra värderingar i fokus. Vi lever även efter devisen att ett mänskligare samhälle är ett samhälle där alla har makten att forma sina egna liv. Alla människor har en inneboende kraft och med rätt stöd och verktyg kan denna kraft frigöras. Hos oss finns goda möjligheter till personlig utveckling. Allt detta mynnar ut i stor arbetsglädje och att vi, tillsammans, gör skillnad. Vill du vara med?
Låter det intressant?
Sista ansökningsdag är 2016-03-06. Har du frågor, kontakta gärna rekryteringskonsult, Katarina Åkerling Lindholm, du når henne på 019-760 71 13 alternativt
katarina.lindholm@adecco.se .
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-02-12ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-07
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Åkerling Lindholm, Rekryteringskonsult 019-760 71 13
Katarina.Lindholm@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Gustavsviksvägen 7
70230 ÖREBRO
KontorsadressGustavsviksvägen 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2669132
Observera att sista ansökningsdag har passerat.