Administrativ assistent till Råd & Stöd

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här jobbar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, IT, kost och service. Vi har en spännande bredd av verksamheter och är 2500 medarbetare som alla jobbar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
Vill du vara med och påverka människors liv i vardagen och ha ett meningsfullt arbete så är chansen stor att du kommer trivas hos oss på Leanlink. Att samverka är en naturlig del av vårt arbete inom Råd & Stöd liksom att vara drivande när det gäller utveckling och förändringsarbete. Ett arbete där du som medarbetare är otroligt viktig. Här finns goda möjligheter för kompetensutveckling och breda karriärvägar inom organisationen. Vi arbetar utifrån våra kärnvärden som är lojalitet, empati, ansvar och närhet. Vi vill skapa bra dagar tillsammans!

Publiceringsdatum
2019-01-18

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent hos oss kommer du ingå i en administrativ arbetsgrupp om sju medarbetare. Ditt uppdrag utgår från tre huvudområden: kärnverksamhet, personal och ekonomi.

Uppdraget innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdesledningen. Detta sker bland annat med hjälp av kommunens personaladministrativa system Heroma och ekonomisystem Agresso. I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomiadministration även arkivering, diarieföring samt vissa andra administrativa uppgifter.

Vi erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling kopplat till rollen, en god introduktion samt en mentor för att du ska känna dig trygg i rollen som administrativ assistent hos oss.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi eller en högskoleutbildning med inriktning på personal, exempelvis personalvetarprogrammet eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat i IT-systemen Heroma och Agresso, samt ha goda kunskaper i och intresse för lagar och avtal samt riktlinjer som gäller för kommunal verksamhet. Du behöver vara en person som behärskar svenska i tal och skrift och har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift då arbetsspråket är svenska. Vi ser också att du har en god datavana.

Meriterande är om du har kunskaper i Time Care planering samt har arbetat med verksamheter och personal som är schemalagda hela dygnet. Meriterande är även om du har erfarenhet av att ha jobbat i ett webbpubliceringsverktyg, exempelvis episerver, och har vana i att uppdatera information på intern och extern webb, då dessa arbetsuppgifter till viss del kan komma att ingå i din tjänst. Vi ser även positivt på om du har ett intresse av att formulera dig i tal och skrift.

Som administrativ assistent behöver du vara en mycket god organisatör, ha lätt för att anpassa dig till förändrade krav och förutsättningar och vara stresstålig. Du har lätt för att samarbeta med andra och sätter ett värde i att ha en hög servicenivå för att kunna möta dina kunder på bästa sätt. Du är trygg i dig själv, har förmågan att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Information om tjänsten
Tillträde: Snarast efter överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 2460

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, tillträde snarast efter överenskommelse Heltid kontorsarbetstid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katharina Eklund, Verksamhetschef Katharina.Eklund@linkoping.se 013-263666
Beatrice Hauswald, HR-konsult Beatrice.Hauswald@linkoping.se
Therese Waller, Facklig företrädare, Kommunal 013-206485
Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision gustav.sodling@linkoping.se 072 574 0003

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Leanlink Råd & Stöd
58181 Linköping

Kontorsadress
Klostergatan 5 B, Linköping

Jobbnummer
4562743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: