Administrativ assistent till Pensionsmyndigheten

Pensionsmyndigheten Luleå / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Luleå i Luleå

Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.
Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av cirka 650 medarbetare.
I Luleå handlägger vi efterlevandepension och ärendemottagning och platschefen i Luleå är processägare för efterlevandepension. Vi söker nu en administrativ assistent till kontoret i Luleå.

Publiceringsdatum
2010-02-26

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara administrativt stöd till platschefen och de tre enhetscheferna på Luleåkontoret. I arbetet ingår planering och bokning av möten, resor, konferenser med mera. Du skriver protokoll vid möten av olika slag, tar fram underlag och presentationsmaterial samt fungerar som kontaktperson internt och externt. Utöver detta ingår övriga, vanligen förekommande, administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att arbeta samordnat med assistenterna på övriga orter avseende vissa uppgifter.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har erfarenhet som sekreterare/assistent eller annan likvärdig administrativ verksamhet. Du har 3-årig gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom det administrativa området. Du har god administrativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har mycket god datorvana och behärskar Office-paketet väl.

Dina egenskaper
I arbetet är du strukturerad och noggrann, har god samarbetsförmåga och månar om att ge god service och ett trevligt bemötande. Du tar ansvar, har förmåga att arbeta självständigt och är flexibel och prestigelös. I urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta platschef Peter Larsson 072-210 2600.
Fackliga representanter är Maria Johansson, Saco-S, 010-454 3543 och Elisabet Fredriksson, ST, 010-454 3534.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på:
http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html
Din ansökan vill vi ha senast den 2010-03-12.
Ange diarienummer PSL 2010-44 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-12

Företag
Pensionsmyndigheten Luleå

Adress
Pensionsmyndigheten Luleå
Box 855
97126 Luleå

Kontorsadress
Hummergatan 3
973 34 Luleå

Jobbnummer
595881

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten Luleå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten Luleå: