Administrativ assistent till Kulturscener- och ungdom

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Kultur- och fritidsförvaltningen
Kultur- och fritidsförvaltningens uppdrag är att erbjuda alla som bor och verkar i Linköpings kommun ett brett och varierat utbud av kultur- och fritidsaktiviteter. Förvaltningen står inför nya spännande utmaningar, såsom byggnation av ny simhall, nya idrottsarenor, satsning på mer offentlig konst, utveckling av kreativa mötesplatser för unga vuxna samt byggnation av Agora - en kreativ mötesplats.

Inom ramen för Kultur- och fritidsnämnden ska förvaltningen arbeta strategiskt med utveckling av kultur, idrott - och fritidslivet. Vi vill bidra till att Linköping blir en attraktiv, hälsosam och kreativ stad som genomsyras av puls och passion!

Är du också intresserad av att ge linköpingsborna en rik fritid, då finns goda chanser att du skulle kunna trivas och skapa resultat här.

Om arbetsplatsen
Kulturscener- och ungdom är en ny enhet inom Kultur- och fritidsförvaltningen som är under uppbyggnad. I enheten ingår följande verksamheter: Kulturområdet Skylten, Agora med närbibliotek, Sagateatern, Dansens Hus, UngPuls. Du kommer att ingå i ett stödfunktionsteam som är under uppbyggnad bestående av administration ekonomi, personal och kommunikation. Du kommer att ha din placering i Kulturscener- och ungdom och geografiskt sitta i centralt belägen kontorsmiljö.

Publiceringsdatum
2018-05-21

Dina arbetsuppgifter
Just nu söker vi dig som vill prova på en ny arbetsplats och nya utmaningar inom Kulturscener- och ungdom. Vi erbjuder en visstidsanställning som pågår under ett år. Som administrativ assistent arbetar du med personal- och ekonomiadministration och är administrativt chefsstöd. Du har även kontakt med medarbetare i verksamheterna och besvarar frågor om t ex löne- och anställningsvillkor. Du ansvarar för rapportering i personal- och lönesystemet Heroma, vilket ställer krav på kunskap om regelverket inom området och om schemafrågor. I arbetsuppgifterna ingår även arkivering. Vidare konterar du fakturor i ekonomisystemet Agresso.

Arbetet som administrativ assistent är självständigt och det krävs därför att du själv strukturerar upp och driver dina processer vidare. Då arbetet ställer höga krav på att snabbt kunna ställa om, behöver du vara flexibel och kunna göra snabba omprioriteringar av dina arbetsuppgifter. Det krävs att du kan samarbeta bra på många olika nivåer då arbetet handlar om att ge service till chef, kollegor och andra. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har gymnasieutbildning
• flerårig dokumenterad administrativ erfarenhet
• har lätt för att samarbeta
• sätter värde i att hålla en hög servicenivå
• tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• har lätt för att anpassa dig till olika/ändrade omständigheter
• är lugn, stabil och strukturerad
• kan formulera dig väl i tal och skrift

Du ska ha erfarenhet av löne- och ekonomihantering samt goda kunskaper om lagar inom området. Du har tidigare vana av att arbeta i Heroma och det är meriterande att ha arbetat i Agresso.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 1358

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mårten Hafström, kulturutvecklingschef 013-262702
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Kultur- och fritidsförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Apotekaregatan 13C, 582 24, Linköping

Jobbnummer
4154265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: