Administrativ assistent till Arbetsgivaravdelningen
Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3 / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3 i Nynäshamn Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun endast 30 minuter med motorväg från Globen. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här ser du den fria havshorisonten från fastlandet. Här finns frihet att utvecklas.
Arbetsgivaren Nynäshamns kommun erbjuder rätt till heltid, flextid, önskeschema och möjlighet till distansarbete i flera verksamheter. Medarbetarna erbjuds även en väl utvecklad friskvård.
Läs mer om kommunen på
www.nynashamn.seKOMMUNSTYRELSEFÖRVALTNINGEN ansvarar för kommunövergripande frågor och förbereder ärenden som ska behandlas i kommunstyrelsen. Chef för kommunstyrelseförvaltningen är kommunchefen.
Publiceringsdatum2015-04-07ArbetsuppgifterArbetsgivaravdelningen, med 14 medarbetare, är centralt placerad på kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att aktivt verka för att Nynäshamns kommun ska utvecklas till en effektiv och än mer attraktiv arbetsgivare genom att styra, stödja och följa upp verksamhetens arbete inom det arbetsgivarpolitiska området. Mottagare av våra tjänster är kommunens ca 110 chefer.
Vi söker nu en administrativ assistent till vår avdelning.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Vara administrativt stöd till Personalchefen och avdelningen
• Sekretariat för personalsföreningen Solön
• Arkivera personalakter
• Boka konferenser, möten och lokaler
• Delta i det interna fysiska arbetsmiljöarbetet på uppdrag av personalchefen
• Beställa kontorsmaterial, datorer och telefoner
• Administrera interna utbildningar med hjälp av systemstöd
• Ta fram presentationsmaterial och publicera information på webben
• Hantera enklare löneadministrativa uppgifter
• Sköta ekonomiadministrativa uppgifter såsom fakturahantering, omföringar och vara stöd till budgetansvariga på avdelningen.
• Ansvara för behörigheter och datorer
KvalifikationerKvalifikationer• minst gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• kunskaper om fakturahantering
• goda kunskaper i Office-programmen
• minst 5 års dokumenterad erfarenhet i liknande roll
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är meriterande
Vi söker dig som motiveras av omväxling i ditt arbete, har förmåga att självständigt prioritera arbetet, ta egna initiativ och som lätt kan ta till dig nya arbetsuppgifter och datasystem.
Vidare är du strukturerad, noggrann, ansvarskännande och självständig. Du kan upprätthålla en hög servicegrad, har lätt att samarbeta med andra och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länken nedan och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter.
VI UNDANBER OSS ALLA ERBJUDANDEN OM ANNONSERINGS- OCH REKRYTERINGSHJÄLP I SAMBAND MED DENNA ANNONS.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-19
Ange följande referens när du ansöker: KS/2015/0094/023
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnette Måhlstedt, Personalchef 08-520 683 03
Facklig kontaktFackliga företrädare kan nås via kommunens växel 08-520 680 00
FöretagNynäshamns kommun, KSF, enhet 3
AdressNynäshamns kommun, KSF, enhet 3
Nynäshamns kommun
14981 Nynäshamn
Kontorsadress14981 Nynäshamn
Jobbnummer 2236354
Observera att sista ansökningsdag har passerat.