Administrativ assistent inom sjukförsäkringen i Stockholm
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent inom avdelningen sjukförsäkringen ger du ett kvalificerat administrativt stöd till verksamhetsområdeschef SF Stockholm och ledningsgrupp, där du bidrar till att deras vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring och arbetar proaktivt.
I arbetet hanterar du mötesinbjudningar, mötesdokumentation, personaladministration samt att du ansvarar för administration kring konferenser vilket kan innebära att ta fram presentationsmaterial och göra bokningar. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar verksamhetsområdeschefen med bland annat fakturahantering, inköp, viss budgetuppföljning och statistikuppföljning. Du bistår med underlag till behörighetsadministration och att uppdatera grupprum. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö och verksamhetsplanering.
Du kommer att ingå i administrationsnätverket för SF och SF Stockholm. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Du bör ha en god bild av Försäkringskassans vision, ledning och styrning så att du genom ditt stöd skapar rätt möjligheter för chefer och ledning att lyckas med sitt uppdrag.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande
• har god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt.
Det är meriterande om du
• har goda kunskaper i Officepaketet
• är serviceorienterad och har erfarenhet av att ge administrativt stöd till personer i ledande befattningar i stora organisationer
• har erfarenhet att arbeta i faktura/inköpssystemet Visma
• har kunskap om förvaltningslagen
• har erfarenhet av arbete på myndighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-04-03Övrig informationEn tjänst, tillsvidare heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
KontaktVerksamhetsområdeschef: Ann Sjöström 010-116 33 30 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Maria Esplund, 010-111 80 33 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Behzad Barkhodaee, tel 010-116 22 96 Saco-S: Karin Norman, tel 010-116 41 14 Seko: Eliza Grundström 010-115 34 02
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 22 april 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4709391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.