Administrativ assistent inom internationell samverkan
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Är du nyfiken på Skatteverkets internationella verksamhet? Vi erbjuder en bred och omväxlande administrativ roll inom internationell samverkan.
För att lyckas i jobbet ska du vara en stjärna på administration, vara strukturerad och trivas med många kontakter internt och externt.
Om jobbet
Som administrativ assistent stöttar du enheten med administrativa uppgifter relaterade till ärendehandläggning av internationell karaktär och koordinerar besök av utländska representanter och grupper. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innebär att du diarieför, sköter löpande hantering av arkivet och ger administrativt stöd vid resor till utlandet. Du fungerar även som operativ beställare för hela enheten och hanterar ekonomiadministrativa uppgifter så som utlandsbetalningar och fakturor. Resor inom Sverige kan förekomma.
Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande, både internt och mot externa kontakter, så som resebyråer och leverantörer. Du arbetar självständigt med ett eget driv inom dina egna ansvarsområden, samtidigt som du får energi av att ge service till kollegor. Du stimuleras av att skapa strukturer och rutiner för de administrativa processerna och tycker om att vara spindeln i nätet vid internationella besök. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör en av sektionerna vid enheten för internationell samordning på storföretagsavdelningen, med placering i Solna. På vår enhet är vi omkring 60 kollegor.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- ha ett strukturerat arbetssätt och vara bra på att planera och prioritera
- vara bra på att samarbeta och kunna skapa goda relationer
- vara hjälpsam och stimuleras av att ge service
- vara öppen för förändringar, med förmågan att tänka nytt och anpassa dig snabbt till nya förutsättningar.
Du ska även ha:
- fullständig avslutad gymnasieutbildning
- flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av brett administrativt arbete
- aktuell erfarenhet av myndighetsarbete
- erfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter, så som fakturahantering och utlandsbetalningar
- god förmåga att uttrycka dig på engelska, i tal och skrift
- goda kunskaper i Officepaketet.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av internationella kontakter där du samordnat utländska besök och resor.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-08-10ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/600".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Jobbnummer 5316234
Observera att sista ansökningsdag har passerat.