Administrativ assistent
Linköpings kommun, Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen i Linköping Samhällsbyggnadsfrågorna återfinns i Linköpings kommun på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Vi är en modern organisation som möjliggör att Linköping utvecklas konkurrenskraftigt, med intressant och berörande stadsbyggnad samt med långsiktig hållbarhet. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare som arbetar inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen.
Publiceringsdatum2016-10-19Dina arbetsuppgifterVi söker nu en administrativ assistent till avdelningen för verksamhetsstöd och uppföljning.
Avdelningens huvudsakliga uppgift består i att ge stöd och service till förvaltningens chefer och medarbetare samt arbeta systematiskt med uppföljning och utveckling. Vår nuvarande administratör på planavdelningen går hem på föräldraledighet så tjänsten är ett vikariat under 2017.
I denna tjänst kommer du ha fokus på administration kring detaljplaner. Som administrativ assistent har du en viktig funktion där du bistår planhandläggarna med administrativt stöd under hela ärendeprocessen med bland annat utskick, kommunicering, utställningar och dokumenthantering. Arbetet utförs enligt befintliga rutiner och lagar. Informationshantering och webbpublicering ingår i uppgifterna. Rollen innebär även att vara ett chefsstöd gällande att ta fram dokument, hålla listor uppdaterade, plocka fram statistik och hålla chefen ajour inom avdelningens sakområde. I den här rollen får du chansen att vara en del i en större process och samhällsbyggandet i Linköpings kommun.
KvalifikationerVi söker dig som är trygg i dig själv och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vi vill att du är självgående och tar ansvar för din uppgift och organiserar ditt arbete. Du är noggrann i ditt arbete och mån om att ditt arbete håller hög kvalité. Du är en person som gillar att ge service och när det händer mycket runt omkring dig har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och nya arbetssätt.
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning och gärna med en vidareutbildning inom administration. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du har god datavana samt erfarenhet av diarieföringssystem. Det är meriterande att tidigare ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation och om du har kunskap om relevant lagstiftning såsom plan - och bygglagen. Vi ser att du har god erfarenhet Officepaketet, av webbpublicering (EpiServer), InDesign och dokumenthantering och arkivering.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:
http://www.linkoping.se/Jobba-hos-ossVaraktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1777
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Elebring/ Gruppchef 013-263922
Tina Betmark/ Planassistent 013-206145
Facklig kontaktAnn-Christin Karlsson - Vision 013-20 60 85
FöretagLinköpings kommun, Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen
AdressLinköpings kommun, Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen
Stadshuset
58181 Linköping
KontorsadressStadshuset
Jobbnummer 3114284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.