Administrativ assistent
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2015-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent" (publicerad 2017-08-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: MN 31/2015
Örebro är Sveriges sjunde största kommun och har cirka 140 000 invånare med 150 olika nationaliteter. Örebro kommun är utsedd till Sveriges Kvalitetskommun 2013.
På Miljökontoret i Örebro är vi ca 40 engagerade medarbetare som arbetar på Miljönämndens uppdrag. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktig hållbar utveckling i Örebro kommun för att nuvarande och kommande generationer ska ha möjligheter till en god livsmiljö och folkhälsa. Miljökontorets främsta redskap för att klara uppdraget är att bedriva tillsyn och kontroll över att de lagar som rör miljö och hälsa efterlevs.
Kansliet ansvarar för Miljökontorets administrativa processer och har på så sätt en stödjande och styrande roll gentemot den övriga verksamheten. Uppgifter som faller inom kansliets ansvarsområde är bl.a. hantering och arkivering av ärenden, inköp och beställningar, fakturahantering, samt kvalitets- och säkerhetsfrågor.
Nu söker vi ytterligare en engagerad medarbetare med placering på kansliet, som idag består av fyra medarbetare.
Publiceringsdatum2015-03-20Dina arbetsuppgifterI rollen som administrativ assistent deltar du i hela ärendehanteringsprocessen, vilket innebär bl.a. posthantering, registrering, diarieföring och arkivering. En del av tjänsten innebär att arbeta med fakturering där fokus ligger på kundfakturor. Du kommer självständigt att arbeta med varierande uppgifter inom kanslifunktionen och ingår i ett team med kunniga kollegor som du kommer att ha ett nära samarbete med. Tjänsten innefattar service och stöd till verksamheten och du kommer att avlasta miljö-och hälsoskyddsinspektörerna i det löpande administrativa arbetet.
Kompetenser• Minst 3-årigt gymnasium
• Erfarenhet av arbete i ett eller flera ärendehanteringssystem
• God kunskap om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning. Du får gärna vara diplomerad registrator
• Mycket god datavana samt goda kunskaper inom Office-paketet
Övrigt meriterande
• Erfarenhet av något ekonomisystem
• Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen W3D3, Ecos, Raindance
Anställningens omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde snarast
Facklig information
SACO Kayumba van den Brink 019-21 14 03
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 3 april.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
Ersättningenligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngela Klingvall, 019-21 14 16
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Ringgatan 32
70135 Örebro
KontorsadressRinggatan 32
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2213717
Observera att sista ansökningsdag har passerat.