Adlibris etsii kahta suomenkielistä asiakaspalvelijaa Tukholman

Bonnierförlagen AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bonnierförlagen AB i Stockholm, Sundbyberg, Sigtuna, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Adlibris on yksi pohjoismaiden suurimmista verkkokaupoista ja vuoden 2013 liikevaihto oli 1,1 miljardia kruunua. Adlibris kuuluu Bonnierin verkkokaupparyhmään, johon Adlibriksen lisäksi kuuluu Discshop ja Bamba. Dagens Industri on valinnut juuri Adlibriksen useamman vuoden Gasellyritykseksi sekä Veckans Affärer listannut Adlibriksen Ruotsin superyritykseksi. Kauppalehti valitsi Adlibriksen vuoden Menestyjäyritykseksi 2012. Adlibris on myös luokiteltu Suomen Asiakastiedon Rating Alfassa Suomen vahvimpien yritysten joukkoon. Adlbris perustettiin Suomessa vuonna 2005 ja pääkonttorimme sijaitsee Sveavägenillä, Tukholman keskustassa. Adlibris työllistää Tukholman toimistossa 90 henkilöä ja jakelukeskuksessa jopa yli 100 henkeä. Asetamme korkeat tavoitteet henkilökuntaa rekrytoitaessamme, mutta olemme samalla vakuuttuneita siitä, että työpaikkamme on innosta ja inspiroiva sekä tarjoaa sinulle mahdollisuuden kehittyä hyvässä seurassa.

Etsimme pirteään joukkoomme yhtä asiakaspalvelijaa. Työtehtäviin kuuluu muun muassa asiakaskontaktien hoitaminen sekä puhelimitse että sähköisesti, toimitusten seuranta, laskujen tarkastus sekä yhteydenpito tavarantoimittajiimme.

Työpäivät ovat useimmiten nopeatempoisia ja työtehtävät vaativat joustavuutta, tarkkuutta ja oma-aloitteisuutta. Iloinen ja positiivinen asenne on tärkeää, sillä me haluamme tarjota vain parasta asiakaspalvelua. Työn menestyksellinen hoitaminen edellyttää erinomaista suomen kielen ja hyvää ruotsin kielen hallintaa sekä ajantasalla olevia it-taitoja. Eduksi katsotaan kiinnostus kirjoihin sekä aikaisempi asiakaspalvelukokemus.

Hakemus

Tarjoamme yhtä kokoaikaista virkaa, 6 kuukauden koeajalla. Aloitus mahdollisimman pian tai sopimuksen mukaan Tukholmassa.

Kiinnostuitko tehtävästä? Lähetäthän CV:n lisäksi sekä suomen- että ruotsinkielisen hakemuksesi mahdollisimman pian hakuportaalimme kautta. Kuitenkin viimeistään 18. toukokuuta 2014. Haastattelut aloitetaan kuitenkin jo aiemmin ja täytämme paikan heti sopivan henkilön löydyttyä.

Lisätietoja/Kontaktperson:
Maria Vaara Asiakaspalveluesimies/Teamchef Kundservice
• 46(0)8 54 60 60 95

Ingela af Geijerstam Ammattiliitto Unionen/Facklig representant Unionen
• 46 8 696 8645

Adlibris söker en finskspråkig kundservicemedarbetare till kontoret i Stockholm

Adlibris är ett av Nordens största e-handelsföretag och omsatte 1,1 miljarder kronor under 2013. Adlibris ingår i Bonniers e-handelsgrupp; Adlibrisgruppen, tillsammans med Discshop och Bamba. Under flera år har vi utsetts till Gasellföretag av Dagens industri samt placerat oss på Veckans Affärers lista över Sveriges superföretag. Adlibris grundades 2005 i Finland och vårt huvudkontor ligger på Sveavägen i centrala Stockholm. Kauppalehti valde Adlibris som årets Framgångsföretag 2012. Finlands Kundregister Rating Alfa har även noterat Adlibris som ett av Finlands starkaste företag. 

Vi ställer höga krav på ny personal och samtidigt är vi övertygade om att vår arbetsplats är en av de mest stimulerande och inspirerande för dig som i gott sällskap vill utveckla din karriär.

Nu söker vi efter en person med finska som modersmål till vår finska kundserviceavdelning. Eftersom så många av våra finska kunder är svensktalande och all kommunikation med övriga avdelningar på företaget sker på svenska är det även viktigt att du behärskar det svenska språket, både i tal och skrift.

Vi söker dig som trivs med att vara i händelsernas centrum, nämligen nära våra kunder och leverantörer. Du kommer bland annat att ha hand om frågor via telefon och mail som rör våra kunders beställningar, leveranser och fakturor, samt hålla en bra kontakt med våra leverantörer.

I och med att tempot ofta är högt och arbetsuppgifterna varierar ställs det höga krav på flexibilitet och anpassningsförmåga, men även noggrannhet. Som vårt ansikte utåt är det också viktigt att du värdesätter god service lika mycket som vi gör och att du är glad och positiv. Arbetet kräver både initiativförmåga och tåga!

Vi tror att du är en person som har lätt att samarbeta med andra, och att du är van vid att arbeta med hjälp av dator och har goda kunskaper i Office-paketet. Vi förutsätter att du är intresserad av litteratur och vi tror att du har erfarenhet från något serviceyrke.

Publiceringsdatum
2014-04-11

Så ansöker du
Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Vi praktiserar 6 månaders provanställning.

Vi genomför intervjuer löpande under tiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan passerat ansökningsdatum.

Utöver ditt CV vill vi ha ett personligt brev på både svenska och finska via portalen så snart som möjligt, dock senast den 18 maj 2014. Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.

Om du har frågor går det bra att ringa Maria Vaara, telefon +46(0)8 54 60 60 95.

Kontakta: Se ovan

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bonnierförlagen AB

Adress
Bonnierförlagen AB
Box 3159
10363 Stockholm

Jobbnummer
1839517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bonnierförlagen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bonnierförlagen AB: