Aditro Logistics söker inköpare för kommande uppdrag!

Aditro Logistics Staffing AB / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
2019-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Aditro Logistics söker inköpare för kommande uppdrag!" (publicerad 2019-11-07) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Ludvika, Lindesberg, Surahammar, Sala, Köping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-11-06

Om företaget
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss finns din chef alltid tillgänglig.

Arbetsuppgifter
Aditro Logistics ska vara det självklara valet för dig som är på jakt efter en ny utmaning inom supply chain. Börjar du fundera på att söka dig vidare i karriären? Detta i samband med att behovet av ny personal ökar för våra kunder kan vara en perfekt matchning.!

Företagen vi jobbar med är stora till mellanstora inom logistik och produktion. Det företagen ofta har gemensamt är att behovet av konsultstöd eller rekryteringar uppstår plötsligt. Det kan t.ex. handla om förändringsprojekt eller stöd under en föräldraledighet/sjukskrivning men även längre interim-uppdrag och rekryteringar. Vi söker därför ständigt efter olika roller inom supply chain och ser just nu ett kommande behov framförallt inom inköp, operativt såväl som strategiskt. Därför tar vi just nu proaktivt emot ansökningar från både dig som är nyexaminerad inom logistik/produktion och dig som är mer senior eller rent av inköps-specialist.

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare hos våra kunder, inom logistik och produktion, kan du komma att arbeta med inköp av direkta och indirekta material och tjänster. Du arbetar på operativ eller strategisk nivå i samarbete med nyckelpersoner inom planering, produktion, logistik, kvalitet, eftermarknad och försäljning med fokus på kostnadseffektiva resultat. I din roll som inköpare förhandlar du med både befintliga och nya leverantörer, ansvarar för avtal och kontraktsigneringar samt prognosuppföljningar. Exempel på dagliga arbetsuppgifter är orderläggning, leveransbevakning, materialplanering och ständig uppföljning internt med kunder och externa leverantörer.

Är du mer senior inköpare ser vi även att du bidrar till utveckling av arbetsprocesser och verksamhetsutveckling. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att identifiera och implementera kostnadsbesparingar, optimera leverantörsbasen och leda upphandlingar.

Vi arbetar i Mälardalsregionen och har kunder i bland annat Eskilstuna, Västerås, Örebro, Köping, Enköping och Strängnäs och välkomnar sökanden från samtliga orter.

Profil
I din roll som inköpare är det viktigt är en strukturerad och effektiv medarbetare. Tjänsten ställer även höga krav på din förmåga att skapa relationer i arbetet. Vi ser därför att du är en kvalitetsmedveten och driven person med en god analytisk förmåga. Vidare är du ansvarsfull, flexibel och självständig. Arbetet ställer även krav på att du har en god prioriteringsförmåga och hög stresstålighet samt att du är en trygg och stabil förhandlare. Andra önskvärda kvalifikationer är:

• Högskoleutbildning, yrkesutbildning inom inköp eller motsvarande kunskaper
• Meriterande med erfarenhet av inköp, planering och administration i producerande verksamhet
• Erfarenhet av affärssystemet SAP
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Vi kommer ta kontakt med dig när vi ser att något av våra uppdrag matchar din profil.
Vid ytterligare frågor maila Sanna Lé Faucheur på sanna.lefaucheur@aditrologistics.com

Välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1104".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB (org.nr 556920-3689), http://aditrologistics.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
4944034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: