Accounts Payable Process & Control

Geodis Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Geodis Sweden AB i Göteborg, Borås, Jönköping, Helsingborg, Lund eller i hela Sverige

Vi söker en medarbetare till vårt skandinaviska finansteam som arbetar med leverantörsreskontra, med placering på vårt huvudkontor i Göteborg.

Vår finansavdelning är inne i en spännande fas där vi etablerar ett skandinaviskt team med gemensamma processer och arbetssätt. Vi söker en driven person som aktivt vill bidra i detta viktiga arbete i en självständig och utvecklande roll med stort eget ansvar.

Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Din roll

Arbetet i vårt skandinaviska leverantörsreskontrateam består av mer processkontroll och utredningsarbete jämfört med ett traditionellt arbete på en leverantörsreskontraavdelning, då all bashantering av leverantörsfakturorna är outsourcat till ett GEODIS Team i Indien. Detta ställer höga krav på flexibilitet, kommunikation och problemlösning. Du kommer ha mycket internationella och nationella kontakter och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att optimera och säkra AP-teamets gemensamma processer för de skandinaviska länderna.

I rollen som Accounts Payable Process & Control kommer du, tillsammans med dina kollegor i Skandinavien, ansvara för nedan huvudområden för GEODIS i Sverige, Danmark och Norge:

• Dagligen arbeta i ett elektroniskt leverantörsfakturaflöde med avvikelsehantering samt analys av process i enlighet med SOP
• Agera som kontaktyta för teamet i Indien samt för operations och avdelningschefer i Sverige, Danmark och Norge
• Hantera samlingsfakturor och säkerställa korrekt posterade kostnader
• Bidra till att utveckla och optimera våra processer genom en gedigen förståelse för affärskedjan
• Hantera betalningar, påminnelser och kontoutdrag från leverantör samt kontakt med leverantörer
• Hantera det elektroniska fakturaflödet för indirekta kostnader

Du kommer att vara en del av vårt skandinaviska Accounts Payable-team och rapportera till avdelningschefen för AP, som är placerad i Sverige. Vi kan erbjuda en självständig roll på en större finansavdelning inom ett globalt företag, där vi hela tiden strävar efter att både teamet och individen utvecklas. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2022-02-02

Bakgrund
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet på en större finansavdelning. Du är van vid att ha globala kontakter, då du dagligen kommer vara i kontakt med kollegor runt om i världen. I det dagliga arbetet används engelska och svenska, därav är det ett krav att tala och skriva obehindrat på båda språken. Du har goda kunskaper i Excel och har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics AX och CargoWise One är det meriterande. Om du har arbetat inom speditionsbranschen tidigare är det en fördel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och söker dig som arbetar strukturerat, håller deadlines och värdesätter att jobba i team. Du samarbetar bra med andra, lyssnar och trivs i en roll som innebär mycket kommunikation med olika parter. Vi tror att du har en kreativ förmåga som innebär att du gärna kommer med idéer och förslag på förbättringar som gynnar ett effektivt arbetssätt. Din flexibilitet gör att du anpassar dig väl efter förändrade situationer. Vi tror att du trivs som bäst i en roll där du självständigt får driva processer och rutiner framåt.

Vi söker dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Så ansöker du
Låter detta som en roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2022-02-09.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Catrin Österlind, på +46 70 756 29 99.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 101 631 828.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GEODIS Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Geodis Sweden AB (org.nr 556056-0665), http://www.geodis.se

Arbetsplats
Geodis

Jobbnummer
6304668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Geodis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Geodis Sweden AB: