Accountor i Stockholm söker lönekonsult

Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm, Solna, Botkyrka, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?

Ser du dig själv som en noggrann och ansvarsfull person som gillar att lösa problem, är generös med din kunskap och tycker om att bidra till en bra stämning?

Då kan tjänsten som Lönekonsult på Accountro var rätt för dig - En roll som är rätt för dig som vill bli del av något större och vara med på vår fortsatta tillväxtresa!

Att jobba som lönekonsult hos oss betyder att bli del av ett tajt löneteam på ca 15 personer som alla drivs av att leverera de bästa tjänsterna och samtidigt utveckla varandra att bli bättre. Rollen innebär att ansvara för löneproduktion," från ax till limpa", och ha ett eget konsultansvar för dina egna kunder som består av både små och stora företag. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans så att du kan känna dig trygg och stolt i ditt arbete.

Dina främsta arbetsområden och arbetsuppgifter:
• Support mot kund och kundens anställda i alla typer av frågor och funderingar
• Personadministration i lönesystem
• Lönebearbetning, beräkning i lönesystem och producera lönespecifikationer samt löneutbetalning
• Hantering av pension/- övriga försäkringar för kundens anställda
• Årsskiftesrutiner
Till din hjälp har du självklart en närvarande och coachande chef, hjälpsamma teamkollegor, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner för att serva dig i ditt arbete och leverans. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi blev också utsedda till "Karriräföretag 2017" pga vårt starkar medarbetarfokus.

Därutöver erbjuder vi dig att:
• Genom vår egen akademi "Accountor Academy" se till att du ständigt vidareutbildas och utvecklas i din profession och yrke.
• Kostnadsfritt bli Srf auktoriserad lönekonsult för att stärka din position på marknaden.
• Bli en del av en vänlig och generös arbetsplats med fokus på medarbetarnöjdhet och gemenskap!
För att trivas i rollen tror vi att du är:
• Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början.
• Ansvarstagande och strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag.
• Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service

Kvalifikationer
• Examina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande
• Gärna minst 2 års praktisk erfarenhet av lönearbete


Publiceringsdatum
2017-02-13

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där bolaget har en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kontoret är beläget på S:t Eriksgatan, nära Vanadisrondellen, med gångavstånd från både Odenplan och S:t Eriksplan.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande men skicka senast i din ansökan den 3 mars. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju löpande. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på 010 - 161 38 62.
Annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3318199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: