Account Manager till Ricoh i Uddevalla
Ricoh AB / Säljarjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ricoh AB i Uddevalla,
Göteborg,
Borås,
Skövde,
Karlstad eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-04-09Dina arbetsuppgifterTill Uddevalla söker vi nu en Account Manager. Du kommer att bearbeta kunder i ditt distrikt och erbjuda alla Ricohs produktområden ITS, Communication och dokumenthantering. Utöver våra produkter erbjuder du även serviceavtal, finansieringslösningar och utbildningar. Du arbetar självständigt i ditt distrikt men ingår också i ett större team där du har möjlighet att bidra, och ta hjälp av dina kollegor för att nå uppsatta mål. Som säljare på Ricoh har du tillgång till våra specialistsäljare och konsulter för att designa och erbjuda våra kunder de bästa lösningarna. Arbetsuppgifterna innefattar såväl korta som långa säljcykler och det är viktigt att du agerar proaktivt gentemot marknaden. Du ansvarar själv för riktade aktiviteter mot kunder i ditt distrikt och arbetar ständigt för att utveckla både nya och befintliga samarbeten. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Uddevalla med start omgående.
KvalifikationerVi söker dig som har förmågan att uppnå resultat och viljan att ständigt utvecklas och bli bättre. Du har ett socialt förhållningssätt och gillar ett arbete med många olika kontaktytor. Du har förståelse för försäljning och vikten av goda relationer. För tjänsten krävs en starkt eget driv och tävlingsinstinkt, detta i kombination med ett ödmjukt förhållningssätt gentemot kunders behov och önskemål. Givetvis trivs du med ett utåtriktat och socialt arbete. Det är ett krav att du har erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna inom IT-branschen. Ett krav är att du är en van förhandlare då du i arbetet främst kommer att träffa VD:ar, ekonomichefer och IT-chefer. Eftersom du är vår representant utåt ser vi att du har ett intresse för våra produkter och lösningar samt att du alltid sätter kundens bästa i fokus. Du har godkänd gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. För den här tjänsten är körkort och tillgång till egen bil ett krav.
Vårt erbjudande
Ricoh Sverige erbjuder ett positivt arbetsklimat där vi ständigt arbetar utifrån våra värderingar i The Ricoh Way. Vår kultur uppmuntrar till team work och innovation och vi ser att våra medarbetare är vår största framgångsfaktor. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en öppen och positiv organisation som uppmuntrar dig till att utveckla dina kompetenser och ditt arbete. Som anställd på Ricoh Sverige får du tillgång till utbildningar via Ricoh Academy och du har möjlighet att utvecklas inom organisationen både nationellt och internationellt.
Så ansöker duDu söker tjänsten genom att skicka ditt CV och personliga brev till
rekrytering@ricoh.se märk ansökan ?AM Uddevalla?. Sista ansökningsdag är 2014-04-25. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joel Klingspor +46 31 703 59 20. Vi arbetar med ett löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-25
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@ricoh.seFöretagRicoh AB
AdressRicoh AB
17129 SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-734 33 00
Jobbnummer 1836835
Observera att sista ansökningsdag har passerat.