Account Manager till Ricoh

Professionals Nord Rekrytering AB / Säljarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

Har du en hög energinivå och trivs i mötet med människor? Älskar du försäljning och har ett utpräglat kundfokus? Vänta inte med att göra din ansökan!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för vår kunds räkning en Account Manager. Tjänsten avser en rekrytering vilket innebär att du kommer bli direkt anställd hos Ricoh. Vi sköter rekryteringsprocessen åt Ricoh i form av urval, intervju och presentation av kandidater.

Vad får du hos Ricoh?

Du får möjlighet att arbeta med vad vi tycker är riktigt bra kollegor! Vi är ett globalt bolag med rötterna i Japan och tillsammans skapar vi lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser. Vårt arbete vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Inom Ricoh är kompetensutveckling en av hörnstenarna och som anställd hos oss har du tillgång till utbildningar via Ricoh Academy. För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt.

Publiceringsdatum
2016-03-18

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager hos Ricoh ingår att bearbeta såväl befintliga som nya kunder. Du arbetar självständigt med att driva och utveckla innovativa affärer som gör dina kunder till vinnare på sina marknader. Som Account Manager på Ricoh erbjuder du kunder helhetslösningar inom Dokumenthantering, ITS och Communication Services.

Du prospekterar och bokar möten såväl som gör spontana kundbesök.

Vi söker dig som

har viss erfarenhet av försäljning. Du behöver körkort för att göra kundbesök och du behöver kunna svenska i din dialog med kunder. Vid dina kundbesök har du representabel klädsel.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Tillsammans med kunden har vi valt ut egenskaper som är viktiga för uppdraget:
Du har en hög energinivå och en god social förmåga. Du ser glädjen i att dagligen träffa nya kunder och att göra goda affärer.

START: Omgående, eller enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Tobias Lind

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Information om kundföretaget

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Ricoh Sverige har cirka 600 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 18 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina produkter och tjänster även via partners på ytterligare 15 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på www.ricoh.se

Att börja hos Ricoh innebär att komma till en miljö där innovativa idéer och världsledande digitala kontorslösningar sitter i ryggmärgen. Vi finns i 180 länder och har över 100 000 anställda, så vi har läget klart för oss. Med vår entreprenörsanda ser vi till att alltid ge dig nya möjligheter.

Vår arbetsmiljö är en plats där nytänkande och mångfald sammansmälter för att skapa nya värderingar, nya utmaningar och främja prestation och tillväxt. Vi har en utvecklande kultur som uppmuntrar till att öppet dela med sig av idéer. Vi arbetar ständigt med vår kunskapshantering och med att förenkla livet och arbetet. Naturligtvis är vår personal en viktig pusselbit i det vi försöker att åstadkomma och vi letar därför alltid efter människor som har förmågan att kombinera sina talanger med att uppnå resultat, respekterar andra och gör våra kunder till vinnare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 507
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tobias Lind

Företag
Professionals Nord Rekrytering AB

Adress
Professionals Nord Rekrytering AB
Riksvägen 2b
90431 Umeå

Kontorsadress
Riksvägen 2b, Umeå

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2734265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professionals Nord Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB: