Account Manager / Account Executive / Kundansvarig till Saas-bol

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-06-09

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att PIHR har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och PIHR en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
PIHR är ett ledande svenskt HR Tech/SaaS bolag som hjälper till att jämställa den globala arbetsmarknaden genom teknologi. Med deras mjukvarulösning PIHR PAY EQUALITY, kan företag sedan 2017 digitalisera och automatisera sin lönekartläggning och löneanalys, identifiera oskäliga löneskillnader och få hjälp med hur man kan minska lönegapet och skapa lika lön för lika arbete.
PIHR har sitt säte i Stockholm men har kunder i över 90 länder och över 900 användare världen över och över 35% av företagen på Stockholmsbörsens Large-Cap lista är kunder hos dem. PIHR är Europas enda mjukvaruleverantör som kan hjälpa företag att globalt uppfylla sina åtaganden inom jämställdhetsområdet.

De är idag ca 15 personer och kommer under året att växa med ca 10 medarbetare i olika roller. Idag finns ett team av sex Business Developers som arbetar med nybearbetning av kunder och rollen som Account Manager är det nyaste tillskottet som förvaltar dessa kundsamarbeten.


Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager har du ett viktigt uppdrag i att förvalta och utveckla PIHRs befintliga kunder. De som sedan tidigare använder sig av verktyget har möjlighet att ta del av flera olika funktioner som förbättrar upplevelsen ytterligare. PIHRs portfölj innehåller bland annat uppföljning efter utförd lönekartläggning, konsulttjänster för djup analys, benchmarkingsverktyg gentemot marknadslöner, intern befattningsvärdering, arbetsmiljödokumentation och ett flertal olika slags licenser.
I dina arbetsuppgifter ingår att driva merförsäljning, identifiera nya affärsmöjligheter och säkerställa ökad tillväxt för PIHR inom den totala försäljningsportföljen. Du agerar konsultativt där du stöttar, hjälper och följer upp samt erbjuder anpassade lösningar till kunden för att de ska få den bästa möjliga upplevelsen och få ut det mesta av PIHR PAY EQUALITY. Du arbetar förvaltande och relationsskapande med ett antal etablerade kunder.
För att få den bästa ingången i företaget och rollen kommer du även att arbeta med nykundsbearbetning men fokus kommer därefter att vara på förvaltning av kunder.
Då företaget är globalt och på en stark tillväxt- och utvecklingsresa, finns alla möjligheter för dig att utvecklas med företaget och i din roll. Denna tjänst är för dig som vill med på en spännande tid i PIHRs framfart!
Du jobbar tillsammans med säljteamet och rapporterar till försäljningschefen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Högskoleutbildning till exempel ekonomi eller personal med inriktning organisation och utveckling.
• Minst 2 års erfarenhet av en kundnära roll inom B2B där du arbetat med försäljning och relationsbyggande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande om du arbetat konsultbaserat inom till exempel HR, löner eller comp&ben
• Meriterande om du arbetat i en global verksamhet
• Meriterande med erfarenhet av Saas - och tjänsteförsäljning.

Du är en lagspelare som gillar samarbete både med interna kollegor och kunder. Du är socialt säker och ser dig som en relationsskapande person som med lätthet kommunicerar med andra. Du har högt självledarskap vilket betyder att du tar stort eget ansvar och drivs av att skapa goda förutsättningar för dig själv och andra. Du har i och med detta en trygghet i dig själv och god självkännedom vad gäller styrkor och svagheter.
Du har stor affärsförståelse och skapar lösningar på ett kreativt sätt där du med ditt fokus och driv gör allt för att skapa värdefulla samarbeten och utveckla kundens verksamhet.

Övrig information:

Start: Augusti eller enligt överenskommelse
Plats: Centralt i Stockholm
Lön: Fast lön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: account manager, account executive, account management, kundansvarig, AM, säljare, sälj, stockholm, PIHR, lönekartläggning, ekonomi, kundansvar, försäljning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5798795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: