Abonnenthandläggare till Lekebergs kommun
Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
2025-04-15
Visa alla administratörsjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen i Lekeberg Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.seKommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, HR och kansli.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv och utveckling samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda.
Inom teknik- och serviceavdelningen ingår en bredd av verksamheter. Vi ansvarar för måltidsverksamheten, intern service med lokalvård och vaktmästeri, gata- och park samt VA. Tillsammans är vi cirka 70 medarbetare.
Publiceringsdatum2025-04-15ArbetsuppgifterVi söker nu en abonnenthandläggare som kommer att ha möjlighet att vara med och påverka och forma sitt uppdrag. Tjänsten är ensam i sin profession där du ingår i ett stöttande team. Vi har nyligen startat upp VA-banken och digitala vattenmätare och söker dig som vill vara med och utveckla arbetet tillsammans med oss!
Som abonnenthandläggare har du varierade arbetsuppgifter där du arbetar både operativt och en del strategiskt. Det som är på gång just nu, vilket blir en av dina arbetsuppgifter, är införandet av en ny VA-taxa.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• à-jourhållning av ledningsnät och anläggningar i VA-banken
• att hantera kundregister i systemet EDP Future
• att ta fram underlag för debitering av anslutningsavgifter
• att delta i arbetet med taxeberäkningar
• avtalsskrivning med kunder utanför VA-verksamhetsområdet
• ta fram underlag för statistikrapportering
• framtagande av rutiner
• uppdatera verksamhetssystem
• inmätning av objekt till VA-banken.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• lägst YH-utbildning som abonnentingenjör alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten
• goda kunskaper i tal och skrift
• goda kunskaper i Officepaketet
• B-körkort och kan/får köra bil
• dokumenterad arbetslivserfarenhet (ej krav att det är inom VA-området).
Vi ser det som meriterande om du har:
• arbetslivserfarenhet som abonnentingenjör/handläggare
• erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten
• kunskap och tidigare arbetat i systemen EDP Future och/eller VA-banken
• vana att föredra ärenden i nämnd.
För att trivas i rollen och ha de bästa förutsättningarna behöver du vara en person som är självgående och har en god förmåga att driva, planera och strukturera upp ditt arbete. Detta är särskilt viktigt eftersom du kommer vara med och implementera nya arbetsuppgifter. Vidare är du en ansvarstagande och lösningsorienterad person som gärna hittar kluriga lösningar på utmaningar.
Du har en förmåga att vara flexibel och anpassa dig efter nya förutsättningar då arbetsprioritering och tillvägagångssätt kan behöva ändras under arbetets gång. Vidare har du lätt för samarbete då uppdraget innebär samverkan med både interna och externa parter. Du är bra på att dokumentera och har förmåga att kunna arbeta med detaljfokuserade arbetsuppgifter med bibehållet fokus och noggrannhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1356999".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lekebergs kommun, Teknik- och serviceavdelningen
Kontakt Teknisk chef
Adina Lundberg
adina.lundberg@lekeberg.se 0585-48700 Jobbnummer 9286854