2nd line tekniker till spännade bolag
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige TNG Group AB
Vi söker nu dig som vill vara med och hjälpa vår kund att stödja deras personal vad det gäller teknisk support. Du är en serviceinriktad person med naturlig glädje som smittar av sig, har framåtanda och en stark vilja att hjälpa till att lösa de utmaningar som dyker upp så att kundens medarbetare och därigenom deras gäster får den upplevelse och service de förväntar sig.
Om uppdragsgivaren
Vår kund är ett välkänt och stort varumärke inom sin bransch.
På kontoret i Stockholm arbetar ca 300 personer, varav 50 av dessa på IT-avdelningen. Företaget har många anställda i andra delar av Sverige och även utomlands.
De är idag 15 personer som arbetar på IT Service Desk varav 5 personer på 2'nd line och nu ska de växa. Kunden supportar idag ca: 3000 klienter och 10000 medarbetare men kommer inom kort att växa till 4000 klienter och nästan 13000 medarbetare. Kundens infrastruktur är baserad på Microsoft och Citrix.
Beskrivning av tjänsten
I rollen som 2'nd line support agent jobbar du dagligen med att lösa inkommande ärenden, eskalerar ärenden om så behövs till andra interna och externa support organisationer. Det är också du som är ägare till de ärenden du hanterar oavsett om det är du som arbetar med dem eller de är eskalerade i enlighet med ITIL's incidentprocess och du mäts på SLA uppfyllande. Utöver detta ansvarar 2'nd line för att 1'st line har en bra dokumentation så att de snabbt kan hjälpa våra medarbetare med de vanligaste utmaningarna. Du kommer också att delta som en resurs i interna projekt och vår systemförvaltning allt efter behov eget intresse och med jämna mellanrum ör vi ute på våra hotell för att utbilda och bli utbildade.
Vem är du?
Vi vill att du har minst 3 års erfarenhet från IT branschen och gärna från en liknande position. Du är strukturerad, noggrann, stresstålig och tar ansvar. Du har erfarenhet och vana av att arbeta enligt ITIL modellen och givetvis är du social och har lätt att kommunicera med människor på både svenska och engelska, övriga nordiska språk är en merit men inget krav.
Tjänsten ingår inledningsvis i vår bemanningsverksamhet men för rätt person finns på sikt goda möjligheter till anställning direkt av vår kund.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jennie Mannesten på telefon 08-21 92 05. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2014-03-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 7990
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennie Mannesten 08-21 92 05
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm
Jobbnummer 1816553
Observera att sista ansökningsdag har passerat.