2nd line helpdesktekniker till kund inom fordonsindustrin
InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
2017-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line helpdesktekniker till kund inom fordonsindustrin" (publicerad 2017-03-07) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Vårgårda,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vi söker nya drivna kollegor som är serviceminded, framåt och som vill utvecklas tillsammans med InfoCare och våra kunder
För kunds räkning söker InfoCare nu ett antal helpdeskmedarbetare, kunden sitter i Göteborg och arbetar inom fordonsindustrin. Inledningsvis kommer du vara uthyrd till kund och därefter kommer du eventuellt anställas direkt av kund.
Som 2nd line support tekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas forutsättser vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är ett krav att du tidigare har arbetat minst 4 år som helpdesktekniker och meriterande om du arbetar eller har arbetet inom 2nd line support. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet av några av dessa kompetensområden krävs:
* Windows operativsystem (7/8/10)
* Mac OS X
* Active Directory
* System Center Management Manager (SCCM)
* Windows server 2008 och 2012
* MS Office 2013/2016/365 - Word/Excel/Powerpoint/OneNote/Access
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* WMware eller annan typ av virtualiseringsmiljö
* Databashantering
* SQL
Kunden använder engelska som koncernspråk, kundintervjuer kan därmed komma att hållas på engelska för matchande kandidater.
InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda kostnadsfria certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-02-13ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 487/395
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
Proffsit@infocare.seFöretagInfoCare
AdressInfoCare
42122
42122 1480
KontorsadressF O Petersonsgata 30, 421 22, Västra Frölunda
Jobbnummer 3316270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.