1st-line / Helpdesk tekniker
JHL-Net Solutions / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st-line / Helpdesk tekniker" (publicerad 2018-03-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JHL-Net Solutions i Stockholm JHL-Net Solutions söker nu fler medarbetare till en servicedesk i Stockholm. Teamet består idag av ett femtiotal anställda mellan 25 och 35 år och behöver utöka med ytterligare en person, är det du?
JHL-Net Solutions AB grundades februari 2014 av unga entreprenörer med ett gemensamt driv och passion för informationsteknik. Våra medarbetare har sedan tidigare mångårig erfarenhet av att arbeta med små, medelstora och stora organisationer. Dagens företag förlitar sig mer på nätverksteknik än någonsin tidigare, allt från t. ex internetanvändning och e-postkommunikation till server- och företagsapplikationer. Om nätverket inte fungerar i sin fulla potential på en daglig basis kan det resultera i förlust av tid, produktivitet och pengar. Vi på JHL-Net Solutions ser möjligheten att hjälpa er med att effektivisera er verksamhet. Det finns inget företag som är för stort eller för litet för oss.
I dina jobbuppgifter kommer det ingå att över telefon svara på IT-relaterade frågor och hjälpa kunderna att lösa enkla problem. Du kommer att behöva registrera de inkomna samtalen och därför är det en merit om du sedan tidigare har arbetat i något ärendehanteringssystem och är vana vid multitasking.
För att kunna söka tjänsten ser du till att du har:
- Minst sex (6) månaders erfarenhet av liknande helpdesk arbete
• är van vid att registrera ärende (spelar ingen roll vilket system)
- har grundläggande kunskap i Active Directory (användare, datorer, säkerhetsgrupper, distributionslistor)
• är bra på att kommunicera (ha en pedagogisk förmåga samt vara rak och tydlig) samt talar och skriver flytande svenska och engelska
• är serviceinriktad och har telefonvana
- har bra kunskap om Windows 7, 8 & 10
- kännedom om Office paketet
- kunskap om ITIL (Information Technology Infrastructure Library)
Vi vill att du ska kunna representera JHL och alltid sträva efter att utvecklas, lära dig nya saker, ta egna initiativ och samarbeta med dina kollegor på ett trevligare sätt.
Om ovanstående passar in på dig önskar vi att du söker tjänsten så snart som möjligt. Tjänsten startar inom kort och det är 6 månaders provanställning till och börja med. Sysselsättningsgraden är på 100%.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2017-12-04ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-24
Ange följande referens när du ansöker: 1st-line / Helpdesk tekniker
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRubaiyat Rezwan 0735445693
Rubaiyat Rezwan 0735445693
FöretagJHL-Net Solutions
AdressJHL-Net Solutions
Skrakgränd 1, 1tr
12349 Stockholm
KontorsadressSkrakgränd 1, 1tr
Jobbnummer 3836965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.