1st line support till statligt bolag i Karlskrona!
Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona,
Ronneby,
Torsås,
Karlshamn,
Emmaboda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Karlskrona,
Ronneby,
Karlshamn,
Tingsryd,
Mörbylånga eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-01-30Om tjänstenNu söker vi dig som brinner för datorer, IT och service till rollen som 1st line support till vår kund i Karlskrona. Har du jobbat i en liknande roll tidigare och är redo för en ny utmaning så är det kanske dig vi söker. Uppdraget är långvarigt och vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Under uppdragets gång kommer du att bli anställd som konsult via oss på Poolia. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider måndag till fredag och tjänsten är på 100%. Låter detta som tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att sitta i kundens lokaler i Karlskrona där du tillsammans med en kollega kommer att hjälpa bolagets medarbetare med diverse IT relaterade problem. Du kommer även att arbeta från kontoret i Malmö vid enstaka tillfällen.
Dina arbetsuppgifter:
• Ta emot felanmälningar och beställningar från bolagets medarbetare.
• Ge first-line support genom att felsöka och lösa problem via telefon, e-post, fjärrsupportverktyg, Jitsi och intranät.
• Se till att IT-utrustningen fungerar korrekt och erbjuda användarinstruktioner.
• Dokumentera och hantera supportärenden, inklusive registrering, felsökning, åtgärder och återrapportering av lösningar.
• Eskalera och informera om störningar samt hänvisa mer komplexa problem till 2nd support.
• Administrera IT-miljöer, inklusive användarkonton, e-postkonton, behörigheter och utskriftsköer.
• Ge support och vägledning vid beställningar, felanmälningar och handhavandefrågor.
• Erbjuda support avseende hård- och mjukvara samt instruera användare i användningen av olika program.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som 1st line support behöver du vara serviceminded och ha ett stort intresse för IT. Du behöver också vara självgående i rollen men samtidigt ha en god samarbetsförmåga då du ständigt har kontakt med olika personer ifrån bolagets alla delar. Du bör vara pedagogisk i ditt sätt att förklara på och inge ett förtroende för dem du hjälper. Vi ser också att du är noggrann i ditt arbete och att du både är driven samt brinner för det du gör.
För att vara aktuell för rollen krävs det att du:
• Talar och skriver svenska flytande
• Har kunskaper om klientoperativsystem och Officeapplikationer
• Har erfarenhet av Windows 10, Windows server, Office, Nätverk
• Har en utbildning från minst gymnasiet eller likvärdigt
• Har minst 6 månaders erfarenhet av en likande roll sedan tidigare
• Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
• Har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Nilex).
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av Active Directory och Exchange
• Grundläggande kunskap om ITIL
Varmt välkommen in med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70557".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Malmö AB
Kontakt Petra Öhman
petra.ohman@poolia.se +46 72 362 93 60 Jobbnummer 8431435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.