1st Line Support
Randstad AB / Supportteknikerjobb / Sandviken
2025-01-16
Visa alla supportteknikerjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Ockelbo,
Älvkarleby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-01-16Dina arbetsuppgifterBrinner du för IT och att ge bra service? Vi söker nu en servicedeskmedarbetare till vår kund i Sandviken.
Som first line support kommer du stötta användare med IT-support via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du är första kontakten för företagets medarbetare kopplat till IT-relaterade ärenden. I din roll har du kontakt med användare över hela världen.
Denna roll är perfekt för dig som vill bygga på din kunskap och erfarenhet inom IT-support. Arbetet kan vara förlagt dagtid, 2-skift eller 5-skift och 365dagar om året.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt att du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är noggrann, lösningsorienterad och med ett eget driv för att hjälpa företaget att utvecklas framåt.
Uppdraget hos kund förväntas starta efter överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Uppdraget kan med för rätt person leda till ett långsiktigt jobb hos uppdragsgivaren.
Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på
www.randstad.se, senast 2025-02-02. För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Madeleine Scherling på
madeleine.scherling@randstad.se.
Ansvarsområden
Utreda IT-relaterade ärenden via telefon, mail och fjärrsupport
Logga samtal och mail i ärendehanteringssystemet
Stötta i frågor rörande teknisk utrustning och interna IT-system
Eskalera mer komplexa ärenden till 2nd eller 3rd line support
Kvalifikationer Erfarenhet av kundbemötande via telefon och mail
Har ett stort tekniskt intresse
Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Tillgänglig för arbete med kort varsel
Meriterande:
Tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9106421