1:e socialsekreterare till Lekebergs kommun
Lekebergs kommun, Vuxenenheten / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vuxenenheten i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.sePubliceringsdatum2014-03-11ArbetsuppgifterLekebergs kommun söker en resursförstärkning till Vuxenenheten i form av en 1:e socialsekreterare.
Detta är ett tillfälle för dig som vill prova på ledarskap under en tid.
Vuxenenheten har en helhetssyn på både människa och verksamhet och våra handläggare arbetar med personer över 21 år i ärenden gällande ekonomiskt bistånd, dödsboanmälan, missbruk, LSS och biståndsbedömning för äldre.
Dina arbetsuppgifterI nära samarbete med enhetschef och socialsekreterare ska du vara med och driva utvecklingen av vår verksamhet. Vi kommer under året att arbeta extra med våra handläggningsprocesser utifrån Lean med ständiga förbättringar i fokus. Rollen som 1:e socialsekreterare innebär att leda gruppens dagliga arbete i kombination med handläggning av egna ärenden.
I arbetet ingår också handläggning av ärenden enligt SoL rörande Försörjningsstöd.
Utredningar enligt SoL och LVM gällande vård- och behandlingsinsatser för missbruk. Informations- och motivationsarbete samt uppföljning av insatser ingår.
Vi samarbetar med de flesta av samhällets resurser, myndigheter, organisationer och föreningsliv. Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp med god stämning och hög flexibilitet.
Handläggning av andra typer av ärenden på Vuxenenheten kan förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har en socionomexamen
• har minst två års erfarenhet av
av myndighetsutövning inom socialtjänsten.
• har B-körkort
Vi vill att du har god samarbetsförmåga och är öppen för att arbeta flexibelt. Noggrannhet i handläggning och gott bemötande med utgångspunkt i att stärka individens egen förmåga är också viktiga egenskaper. Det är meriterande om du har ASI och MI utbildning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Tjänsten är en resurs under en begränsad tid, dock längst t.om. 31 december 2014.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-25
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Ange följande referens när du ansöker: A381682
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Römmelmann, Chef Vuxenenheten 0585-489 61
Facklig kontaktFackliga organisationer, Nås via växeln 0585-487 00
FöretagLekebergs kommun, Vuxenenheten
AdressLekebergs kommun, Vuxenenheten
716 81 Fjugesta
71681 Fjugesta
Jobbnummer 1804660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.