Willis Towers Watson söker Försäkringsadministratör

Willis Towers Watson / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Willis Towers Watson i Stockholm, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Willis Towers Watson är en ledande global riskrådgivare och försäkringsförmedlare. Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 39 000 anställda i 120 länder. Våra rådgivare är specialister inom operationella-, lednings-, och personrisker och har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden - över hela världen.

I Sverige har vi varit verksamma sedan 1979 och är idag ca 180 medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad. Tillsammans med vårt systerföretag Max Matthiessen är Willis Towers Watson nordens största risk- och försäkringsrådgivare.

Funktionen Commercial arbetar huvudsakligen med förupphandlade erbjudanden för företag främst inom "mid market". Commercial har i dagsläget att flertal olika förupphandlade erbjudanden inom bla Företagsskydd, Motor, Transport, Tjänsteresa och Fastighetsförsäkring.

Funktionen Operations består av en grupp medarbetare som arbetar med att ge våra försäkringsförmedlare och kunder service och hjälp. Gruppen ska utöka och förstärkas ytterligare och därför söker vi nu en Operations Handler som främst ska stötta det dagliga arbetet kopplat till våra förupphandlade produkter.

Din roll och arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för inkommande mail och vara första support. En stor del av arbetet är att hjälpa våra försäkringsförmedlare med att förbereda, handlägga och följa upp våra kunders försäkringsärenden. Du blir spindeln i nätet för kund- och kundteam där arbetsuppgifterna handlar om löpande kundservice och administration i processen (t.ex. försäkringshandlingar, ändring under avtalstider, behjälplig vid offertsammanställningar samt skadestatistik etc). Du kommer också arbeta tillsammans med en Client Coordinator i det dagliga arbetet.

Publiceringsdatum
2017-03-06

Erfarenheter
Vi ser att du har minst två års erfarenhet från försäkringsbranschen och gärna från en liknande roll. Du är van vid att läsa och förstå villkor. Du har tidigare arbetat inom kundservice och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Kunskap inom Officepaketet och där speciellt mycket goda kunskaper i Excel är ett krav. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med förupphandlade produkter. Willis Towers Watson är en internationell koncern vilket förutsätter att du har goda kunskaper i engelska.

Bakgrund
Vi söker dig som är duktig på service och som inte rädd för att ta tag i saker. Du tycker om att arbeta i en miljö där det händer mycket. Du är effektiv och klarar av att arbeta med flera saker parallellt utan att tappa fokus. Ditt arbetssätt präglas av struktur och noggrannhet och du tycker om att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi uppskattar att du som söker är innovativ och uppmuntrar till nya idéer och vill arbeta inom en miljö där du kan ta egna beslut.

Information och ansökan

Närmare information om tjänsten ges av teamchef Operations, Christina Lindberg, tel 08-463 8968.

Vi kallar till intervju löpande så ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Willis Towers Watson

Adress
Willis Towers Watson
Lästmakargatan 20
11144 Stockholm

Kontorsadress
Lästmakargatan 20

Jobbnummer
3356451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Willis Towers Watson

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Willis Towers Watson: