Welcome Office Manager Till Nya Clarion Hotel Draken
Nordic Choice Commercial Services AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordic Choice Commercial Services AB i Göteborg,
Mölndal,
Stenungsund,
Borås,
Trollhättan eller i
hela Sverige WELCOME OFFICE MANAGER TILL CLARION HOTEL DRAKEN
2023 tänder vi eld på Göteborg när Hotel Draken vaknar på Järntorget. Det här blir stadens nya spektakulära kulturscen till mötesplats med 34 våningar, 474 rum och 13 mötesrum. Draken som är över 100 meter hög blir Göteborgs högsta hotell och här bjuder Skybaren och Restaurangen på en magnifik utsikt. Biografen, Biblioteket, Drakens Spa och Vågen kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på oavsett anledning.
Det är äntligen dags att starta rekryteringen av medarbetare som vill vara med oss på resan, att få elden att spraka lite extra och leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att göra Draken oemotståndlig och att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna! Är du en av dem?
Just nu söker vi en driven och passionerad Welcome Office Manager till att leda och utveckla personalen och servicen i hotellets hjärta: receptionen. Du drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!
Vill du bli en del av vår framtid i Göteborg? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.
Som Welcome Office Manager är du ansvarig för den dagliga driften av receptionen på Clarion Hotel Draken. Det är din huvuduppgift att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster samt att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen. Du kommer ha personalansvar för Shiftleaders, receptionister och nattpersonal.
I tjänsten ingår bland annat:
• Fullständigt resultat-, kvalitet-, personal- & ekonomiskt ansvar för avdelningen.
• Ansvar för rekrytering inom avdelningen.
• Arbete med målstyrning och prognoser - intäkt & kostnadsprognoser samt resultatansvar för avdelningen. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvarig för hotellets gästnöjdhetsverktyg samt externa system för att mäta och följa upp gästnöjdhet.
• Ansvar för merförsäljning inom avdelningen.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema vilket innebär att vara på plats på hotellet och inneha det övergripande ansvaret för driften under den helg dutytjänstgöring är schemalagd.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Welcome Office Manager förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell!
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.
•
•
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?
Sök innan sista ansökningsdag
Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordic Choice Commercial Services AB (org.nr 556106-6050)
Arbetsplats Clarion Hotel Draken
Jobbnummer 7566558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.