WaterAid söker en Projektledare digital marknadsföring
Insamlingsstift Wateraid Sverige / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Insamlingsstift Wateraid Sverige i Solna Om WaterAid
WaterAid Sverige är del av den internationella federationen WaterAid och tillsammans med våra över 1 000 kollegor verkar vi i 30 länder. Vi är en global organisation med en bred mix av kompetenser. Vårt gemensamma uppdrag är tydligt. Vi jobbar för att alla, överallt ska ha tillgång till rent vatten, toaletter och hygien till år 2030.
WaterAid Sverige är en inspirerande arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag på jobbet. Att arbeta för oss är utvecklande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar både i Sverige och globalt.
WaterAid Sverige har hög medarbetarnöjdhet och är en arbetsplats där medarbetare skattar inkludering, eget inflytande, bemötande, ledarskap, innovationskultur, samarbete med kollegor, hållbar arbetsbelastning och generell trivsel mycket högt. Vi erbjuder olika typer av kompetensutveckling, vi har en generös friskvårdspeng och en friskvårdstimme per vecka samt många olika typer av inspirerande personalaktiviteter.
WaterAid vill vara en arbetsplats som är attraktiv för alla, eftersom vi tror att en variation av perspektiv, erfarenheter och bakgrund gör oss ännu starkare och välkomnar därför alla ansökningar till denna roll.
Din roll
Är du en fena på digital annonsering och van att datadrivet arbeta med kampanjer i digitala medier? Vill du arbeta i en global organisation med kollegor över hela världen? Då är du kanske vår nya projektledare inom digital marknadsföring.
Som projektledare inom digital marknadsföring kommer du bland annat att planera, genomföra, optimera och utvärdera marknadsföringsinsatser i digitala och sociala medier. Du kommer att ansvara för all digital annonsering, som har till syfte att rekrytera givare och bygga engagemang bland privatpersoner och företag, samt bygga WaterAid Sveriges varumärke. Du ansvarar också för att leda, utveckla och optimera digitala kampanjer.
Vi tror att du har några års yrkeserfarenhet från företag, byrå eller ideell organisation. Rollen ingår i ett engagerat privatinsamlingsteam bestående av fem specialfunktioner.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvara för att planera, genomföra, optimera och utvärdera marknadsföringsinsatser på sociala medier, med syfte att samla in pengar från företag och privatpersoner samt bygga WaterAids varumärke mot den svenska marknaden.
Ansvara för att planera, genomföra, utveckla, optimera och utvärdera digital annonsering och digitala insamlingskampanjer för målgrupper i Sverige.
Ansvara för SEM, SEO ur insamlingsperspektiv och digitala insamlingsverktyg.
Ansvara för organisationens arbete med e-postmarknadsföring för målgrupper i Sverige.
Bidra till arbetet med Marketing Automation.
Ansvara för WaterAids gåvoshop.
Identifiera och utveckla nya digitala insamlingskanaler- och aktiviteter.
Kontaktperson för relevanta digitala byråer.
Stötta upp andra enheter på WaterAid Sverige bland annat med digital annonsering.
Bygga ett nätverk internationellt inom federationen med personer i liknande position och med ungefär likvärdiga arbetsuppgifter.
Personliga egenskaper och kvalifikationer
Du är kunnig inom digital annonsering och marknadsföring och har minst tre års yrkeserfarenhet från företag, byrå eller ideell organisation.
Du har beprövad erfarenhet av digital annonsering på t.ex. Meta och Google, inklusive spårning och analys.
Du har erfarenhet av att arbeta på eller med insamlingsorganisationer.
Du har en välutvecklad förmåga att analysera nyckeltal (KPI:er) och har förmågan att arbeta strategiskt och datadrivet utifrån det.
Du är van vid att beställa kommunikations- och insamlingsmaterial.
Du har vana av leda digitala projekt med budgetansvar.
Vissa arbetsuppgifter kräver att du talar och skriver flytande svenska. Du ska även kunna arbeta obehindrat på engelska.
Utöver det är det meriterande om du:
Har design- eller copy-kunskaper.
Har erfarenhet av att arbeta med kreativa idéer och byråer.
Har arbetat nära CRM-system och/eller med Marketing Automation.
Är Certifierad Fundraiser.
Förutsättningar för tjänsten
Tjänsten är på heltid med 38 timmars arbetsvecka. Tillträde sker enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader med efterföljande tillsvidareanställning tillämpas. WaterAid Sverige har kollektivavtal. Du rapporterar direkt enhetschefen för privat insamling.
WaterAid Sverige har Fremias tjänstemannaavtal som kollektivavtal.
Vi har en generös hybridpolicy som syftar till att skapa en hållbar balans mellan arbete och fritid och det är därför möjligt att arbeta både på vårt kontor i Solna och hemifrån.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Insamlingsstift Wateraid Sverige Hannebergsgatan 33 (
visa karta)
171 68 SOLNA
Kontakt Enhetschef privat insamling
Johan Harlén
johan.harlen@wateraid.se Jobbnummer 8323194
Observera att sista ansökningsdag har passerat.