Visma Retail AB söker affärsorienterade affärsmän/-kvinnor

serveOffice ab / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Företaget etablerades 1991 och vi är idag 50 anställda. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutna till SRF. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se
Visma Retail är nordens ledande leverantör av butiksdatalösningar till dagligvaru- och fackhandeln. Fler än 3000 butiker står på kundlistan i Sverige och fler än 8500 butiker i Norden är användare av våra lösningar. På Visma Retail i Sverige är vi idag 115 dedikerade medarbetare fördelat på kontoret i Norrtälje och Västerås. Hela Vismakoncernen har över 3400 anställda. Mer information om Visma Retail hittar du på www.vismaretail.se
Visma Retail är inne i en stark tillväxtfas och vi behöver nu förstärka vår försäljningsorganisation med en Account Manager (AM) samt en Sales Area Manager (SAM) med fokus mot fackhandeln. Dessutom en Key Account Manager till stort konto inom dagligvaruhandel samt en Key Account Manager för apoteksmarknaden. Placeringsort Norrtälje/Stockholm.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med professionella medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda och utveckling. Det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig både i och utanför landets gränser då vi finns representerade i de övriga nordiska länderna.
Arbetetsuppgifter och ansvar varierar något beroende på befattning men omfattar i huvudsak:
• Helhetsansvar för en eller ett antal nyckelkunder.
• Bearbetning av nya och befintliga kunder.
• Utveckla långsiktiga relationer till kundföretagen.
• Som ansvarig från Visma Retail ansvara för offerter och lösningar samt leda kontraktsförhandlingar.
• Utveckla säljpresentationer samt medverka vid utvalda mässor och arrangemang.
• Arbetet som Sales Area Manager innebär personalansvar för en person.

Publiceringsdatum
2009-11-17

Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet inom fackhandeln ser vi som en stor fördel.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av lösningsförsäljning och kunskaper om metoden "Solution Selling" samt erfarenhet av programvaruförsäljning inom ERP, CRM eller andra komplexa system.
• Det krävs att du är mycket självgående då kunderna utgörs av några av Sveriges största aktörer inom sin bransch.
• Det är värdefullt att du även kan agera som projektledare då försäljning, presale och systemimplementation är mycket komplexa.
• Du tycker om ett högt tempo, har stark motivation och är en teamspelare som önskar utveckling inom försäljning.
• Akademisk utbildning alternativt erfarenhet från liknande roller är ett krav.
• Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift är ett krav.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Search Competence. Anmäl ditt intresse snarast. Bifoga CV och personligt brev. Urval sker fortlöpande. Frågor angående tjänsten besvaras av Lars Carlswärd, Cecilia Ericsson eller Mia Sahlén på 08-594 697 00.
Välkommen!

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-17
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mia Sahlèn, 08-594 697 09

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Jobbnummer
538155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: