Vill du utveckla framtidens apotek?

LloydsApotek / Administratörsjobb / Stockholm
2016-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vill du utveckla framtidens apotek?" (publicerad 2016-05-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LloydsApotek i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett ledande internationellt grossist- och detaljist företag som levererar läkemedel och tjänster till apotek och sjukvård. Koncernen omsätter 215 miljarder SEK och sysselsätter 38 000 anställda i 14 länder. Antalet apotek uppgår till ca 2 200.

Den svenska verksamheten utgörs idag av ett 80-tal apotek LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden hjälpsam och kompetent personal som kan recept och är experter inom hud och värk.

Vi söker en driven HR Business Partner med inriktning Compensation & Benefits till LloydsApotek.

Publiceringsdatum
2016-02-12

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för ett par av våra regioner och arbeta i de flesta HR-processer med fokus på det operativa arbetet.

Din del av det strategiska arbetet kommer vara främst inom Comp & Ben där du kommer ansvara för:
• att analysera, utveckla och kommunicera nya bonus- och förmånsprogram, policies och processer
• att utveckla alla kontakter med förmånsrelaterade områden och leverantörer
• våra årliga lönerevisioner och benchmarking
• arbetsvärderingar och lönekartläggningar
• kontakter/koordinering av internationella medarbetare i Global Mobility programmet inom Celesio/LloydsApotek.
• stöd och support till organisationen i frågor kring pension och försäkringar
• all rapportering samt framtagning av relevanta nyckeltal/statistik kopplat till Comp & Ben samt övriga områden inom HR

I övrigt arbetar du som stöd och support till våra chefer inom ledarskap, arbetsmiljö, arbetsrätt och avtalsfrågor samt rekrytering. Allt detta i nära samarbete med vår lönefunktion, övriga delar av HR-funktionen och vår ekonomiavdelning

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 5-10 års erfarenhet från en bred HR-roll och har stor erfarenhet av att ta fram och utveckla Comp & Ben lösningar. Du har arbetat med att stötta chefer och tror på och använder ett coachande förhållningssätt i syfte att utveckla människor till deras bästa jag. Du är van vid att ta initiativ, beslut och att driva saker självständigt. Du är strukturerad med en god administrativ förmåga och har mycket goda kunskaper i Excel.

Vi värdesätter dessutom att du är lösningsorienterad, är trygg i dig själv och har en rejäl portion humor. Du har en akademisk utbildning inom HR, ekonomi, eller annan jämförbar erfarenhet och talar och skriver både svenska och engelska obehindrat

Vi erbjuder:
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation - nya ideér mottages tacksamt! Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!
I den här tjänsten behöver du vara beredd på att resa 1-2 dagar/månad.

Din arbetsplats kommer vara på vårt trevliga Servicekontor på Södermalm i Stockholm

Vill Du bli Vi med oss? Välkommen med din ansökan snarast, vi intervjuar löpande.
Har du frågor och/eller vill skicka in din ansökan? Kontakta:

Frida Åström HRBP
Marie Bergsgård HR Director

Ansökan inkl CV på frida.astrom@lloydsapotek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Ange följande referens när du ansöker: 2942623544
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bergsgård, HR Manager (+46) 730437275
Frida Åström, HR-partner (+46) 072-711 65 47

Företag
LloydsApotek

Adress
LloydsApotek
Rosenlundsgatan 54
10224 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 54

Jobbnummer
2669264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LloydsApotek

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LloydsApotek: