Vill du förvalta och utveckla hälsorelaterade klassifikationer?

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning inom socialtjänst och hälso- och sjukvård genom att utarbeta föreskrifter och allmänna råd. Avdelningen svarar dessutom för utfärdande av legitimationer och andra behörighetsbevis, fördelning och uppföljning av statsbidrag samt för myndighetens arbete med klassifikationer och terminologi.

Enheten Klassifikationer och terminologi förvaltar och utvecklar nationella hälsorelaterade klassifikationer såsom ICD-10-SE, KVÅ och ICF, samt Socialstyrelsens termbank. Enheten verkar för en ändamålsenlig information för uppföljning och statistik, genom stöd till enhetlig användning av termer och begrepp samt klassifikationer i vård och omsorgs­verksamheter. Arbetet bidrar till att den information som skapas och används i vård och omsorg är enhetlig, entydig och jämförbar. Till enheten söker vi nu en utredare.

Vi söker dig som vill

• samordna förvaltningen av klassifikationer internt, och i relation till annan verksamhet, bland annat nationell informationsstruktur, Snomed CT och terminologiverksamheten
• vidareutveckla processer och arbetssätt i rollen som förvaltningsproduktledare för förvaltning av klassifikationer
• planera och följa upp verksamheten utifrån målsättningar om effektiv och kvalitetssäkrad ändringshantering och behovsfångst.
• bidra till utvecklingen av behovsanpassat tillgängliggörande, med användarstöd som säkerställer att produkterna används på rätt sätt.

Kvalifikationskrav

• Akademisk utbildning inom vård, naturvetenskap eller annat område som myndigheten bedömer som relevant
• Erfarenhet av förvaltning eller utvecklingsarbete med klassifikationer
• Erfarenhet av förvaltnings- och projektledning
• Erfarenhet av att etablera och upprätthålla kundrelationer
• Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad samt har god kommunikationsförmåga. Du ska också vara initiativtagande och ha ett helhetsperspektiv likväl som du är utåtriktad och samarbetsinriktad.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har 

• utbildning inom statistik/dataanalys, informatik eller liknande

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning, heltid och placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se .

Sista ansökningsdag är 2015-01-04. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-40116/2014. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.

Publiceringsdatum
2014-12-01

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Bränd Persson, enhetschef 075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist 075-247 3309

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
106 30 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2085826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: