Vill du arbeta med kvalitetsarbete inom en dynamisk verksamhet?
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Välkommen att läsa mer om tjänsten och hur du ansöker på www.socialstyrelsen.se.
Avdelningen Regler och tillstånd har ca 160 medarbetare. Avdelningens uppdrag är att ansvara för myndighetens regelstyrning genom att ta fram föreskrifter och allmänna råd med tillhörande handböcker. Avdelningen har även i uppdrag att ansvara för all myndighetsutövning såsom legitimationer, andra behörighetsärenden, alla statsbidrag samt all tillståndsgivning. Dessutom ingår uppdraget att skapa och tillhandahålla enhetliga begrepp, termer och klassifikationer inom Socialstyrelsens område.
Publiceringsdatum2011-07-25Dina arbetsuppgifterSom kvalitetssamordnare stödjer du avdelningschefen att utveckla och samorda verksamheten inom avdelningen utifrån myndighetens mål och policy. Du är även delaktig i en rad varierande uppgifter inom AC-stödet så som i arbetet med årsredovisningen, framtagande av rutiner samt planering av avdelningsgemensamma aktiviteter. Du kommer att vara den som samordnar det avdelningsövergripande arbetet med att ta fram ett ledningssystem. Detta arbete styrs av generaldrektörens stab och bedrivs i samarbete med övriga avdelningar. Kvalitetssamordnaren ingår i avdelningsledningen.
Kvalifikationskrav
• Relevant akademisk examen med inriktning mot organisationsteori, verksamhetsutveckling eller förvaltningskunskap
Meriterande
• Erfarenhet av kvalitetsarbete från den offentliga sektorn eller annan kunskapsorganisation
• Erfarenhet av ledningssystemsarbete för områdena kvalitet, arbetsmiljö, miljö och informationssäkerhet gällande t.ex. ISO-standarder
• Erfarenhet av att kartlägga, utveckla och följa upp processer inom den offentliga sektorn
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är självständig, har god samarbetsförmåga, egen drivkraft och förmåga till nytänkande. Du tänker strategiskt och har förmåga att se helheten.
Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat fr.o.m. 1 oktober 2011 eller snarast enligt överenskommelse t.o.m. 31 december 2012 med placering i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning. Din tjänstetitel blir utredare.
Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare!
KontaktAnders Printz, avdelningschef, kan kontaktas v. 31, 075-247 33 99
Sara Lundblad, kvalitetssamordnare, kan kontaktas v. 32, 075-247 39 19
Stina Höglund, personalspecialist, 075-247 32 84
Fackliga företrädare för Saco, ST och Vårdförbundet når du via vår växel på 075-247 30 00.
Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2011 via länken nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Dnr. 211-21962/2011.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Sommarjobb
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 989785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.