Vill du arbeta inom ekonomi som Finance Officer till Nordea?

TNG Group AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nordea tillsammans med TNG söker nu en ekonomiassistent till deras leverantörsreskontra inom Asset Management.

Vill du jobba med löpande ekonomi och leverantörsreskontra i en internationell miljö på Nordeas kontor i centrala Stockholm? Här får du en möjlighet att täcka upp under en föräldraledighet, där du kan utvecklas både inom löpande ekonomi samt se hur arbetet fungerar i en stor organisation.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Nordea och TNG erbjuder dig en möjlighet att komma in och arbeta i en stor, internationell organisation där du kommer att ha en central roll inom leverantörsreskontra på Nordea. Du arbetar tätt tillsammans med dina 3 kollegor inom Asset Management och hantera löpande bokföring inom leverantörsreskontra. 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att ha en bred roll där du har självständigt ansvar för ditt område och flöde. Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta: 

• Registering och kontering av leverantörsfakturor
• Korrigering och definitivbokning av leverantörsfakturor 
• Avstämningar av berörda konton samt skatt- och deklarationsunderlag
• Förbereda, kontrollera och skicka betalningsfil
• Rapportering och analys vid månadsbokslut/årsbokslut
• Support inom betalningsfrågor och kontaktperson för interna intressenter på affärssidan 

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

Du kommer att arbeta inom avdelningen för Asset Management och arbetet utförs till stor del i Navision. Det är en självständig roll med stora flöden, där alla i teamet ansvarar för en del av helheten. Utöver dina primära arbetsuppgifter så ansvarar du också för att hantera adhoc ärenden som kan dyka upp på daglig basis.

Tjänsten är placerad på Nordeas kontor i centrala Stockholm och tillsättning sker omgående. Detta är ett föräldravikariat och uppdraget planeras pågå fram till augusti 2017. 

VEM ÄR DU?

För tjänsten ser vi att du har minst gymnasial utbildning inom ekonomi samt ca 3 års erfarenhet av leverantörsreskontra. Då du kommer att hantera stora flöden så krävs det att du har en goda kunskaper inom reskontra. Vi ser att du har goda systemkunskaper och har du tidigare arbetat i Navision är detta meriterande. 

Som person är du positiv, kommunikativ och bra på att samarbeta då du kommer att ha många interna kontaktytor och täta samarbeten. Då du hanterar stora flöden som påverkar hela organisationen är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, alltid håller en professionell nivå samt tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. I din grupp så talas både engelska och svenska på daglig basis och därför krävs det att du är flytande i tal och skrift i båda språken. 

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos Nordea. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2016-10-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Goldring, Affärsansvarig Rekryterare therese.goldring@tng.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3119075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: