Vikarierande utredningssekreterare

Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Skurup
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skurup, Svedala, Ystad, Sjöbo, Trelleborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen i Skurup

Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer - tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet.

Publiceringsdatum
2023-05-02

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med skapande av digitala utbildningsfilmer, uppföljningar av privat utförare, att utveckla och löpande uppdatera förvaltningens digitala kanaler både internt och externt. Utföra kvalificerat utredningsarbete som bland annat utgör underlag för beslut i olika politiska instanser samt skriva yttranden till motioner och medborgarförslag.

Du kvalitetssäkrar och utvecklar rutiner för att trygga att lagstiftningen inom området följs. Du kommer genom tillsyn och granskning säkerställa att verksamheten uppfyller lagar, föreskrifter och beslut. Du stödjer ansvariga chefer i det systematiska kvalitetsarbetet samt följer upp, utreder synpunkter och avvikelser.

Du kommer att delta i och driva aktiviteter och delprojekt rörande digitalisering av verksamheten samt fungera som internstöd gällande verksamhetens befintliga IT-lösningar och tekniska lösningar.

Kvalifikationer
Du har examen från högskola eller universitet som socionom, samhälls- eller beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete från kommunal förvaltning inom motsvarande arbetsområde är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av att skapa utbildningsfilmer. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten såsom Kommunallagen, Förvaltningslagen med flera.

Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift, goda datakunskaper samt lätt för att sätta dig in i samt navigera i olika IT-system. Du är självständig och strukturerad i ditt arbete, har ett gott omdöme, kunna ta ansvar och ta initiativ till utveckling och möta utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Att skapa goda relationer och samarbeten sker naturligt för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1218988".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skurups kommun (org.nr 212000-1082)

Arbetsplats
Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef
Anna Palmgren
0411-536222

Jobbnummer
7721291

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skurups kommun, Individ- och omsorgsförvaltningen: