Vikarierande servicehandläggare till gruppen "Bygg-och stadsmilj

Järfälla kommun, Servicecenter / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.

Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

En av våra kollegor kommer inom kort gå på föräldraledighet. Därför söker vi just nu en serviceinriktad och noggrann person till svarsgruppen "Bygg- och stadsmiljö" för perioden maj 2019 - september 2020.



Publiceringsdatum
2019-02-18

Arbetsuppgifter
Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer i telefonsamtal, via e-post och vid personliga möten. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som bygg-och miljöförvaltningen arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du är den första naturliga kontakten för medborgarna både när det snöar på vintern och när det är badväder på sommaren.

Med andra ord, kommer du att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt från kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov till avfall och återvinning. Du kommer även ta emot felanmälan på kommunens fastigheter.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen gentemot medborgare i kommunen
• Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Handlägga ärenden om markupplåtelser
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens inom bygg- och miljöfrågor och ett utvecklande arbete!

Eftersom din anställning hos oss kommer att börja strax före sommaren är det viktigt för oss att du kan arbeta större delen av perioden v. 25 - 34. Det kommer finnas möjlighet att ta ledigt enstaka veckor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och/ eller arbete inom servicebranschen
• mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data

Vi ser gärna att du:
• har erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och telefonisystem såsom Callguide och Artvise
• har erfarenhet av arbete med fastighetsfelanmälan

Det är en stor plus om du har en eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik eller park , men även med en helt annan utbildning och relevant erfarenhet kan du bli rätt kandidat till uppdraget!

Vi söker dig som är en stjärna på service och bemötande! Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är en lösningsorienterad person som smittar alla med sitt engagemang och kan anpassa sig vid ändrade förutsättningar.

Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbete är förlagt mellan: 07:50-17:00 mån tors, 07:50-15:00 fre. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 15 maj 2019, upphör: 2020-08-28 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: A852232
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 0858029092
Mia Hagman mia.hagman@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4619920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: