Vikarierande registrator
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida!
https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-forvaltningen-for-inkop-och-upphandling Följ oss även gärna på LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/gbginkop/Publiceringsdatum2023-08-10ArbetsuppgifterVi söker nu en vikarierande registrator till förvaltningen Inköp och upphandling.
Som registrator arbetar du på Avdelningen Verksamhetsstöd, där även arkiv, kommunikation, HR, ekonomi och inköp samt lokal ingår. Du kommer att arbeta nära förvaltningens arkivarie och även ha samarbete med nämndsekreterare.
Som registrator kommer du att arbeta med hantering av förvaltningsbrevlådan, registrering och diarieföring av handlingar, expediering av beslut samt utlämnande av allmänna handlingar. I rollen ingår även att vara arkivredogörare, vilket innebär att du kommer att ha mycket ansvar för förvaltningens operativa arkivarbete.
Inköp och upphandling hanterar en mängd olika handlingar, såväl interna som externa, och det är viktigt att de hanteras och tillgängliggörs på rätt sätt enligt gällande lagstiftning och rutiner. I ditt arbete säkerställer du en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning samt enligt förvaltningens rutiner.
Du ger stöd, råd och utbildning i frågor kopplade till dokumenthantering samt diarieföring till förvaltningen. Du utvecklar, tillsammans med arkivarie, verksamheten inom ert område. Vår ärendehantering är till största delen digitaliserad men en del pappershantering förekommer också. Du handlägger vidare själv vissa typer av ärenden, inom bland annat dokumenthantering och arkiv. Du kommer att arbeta i det stadengemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet LIS. Du kommer också vara delaktig i projektet att planera och att implementera det nya stadengemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
Du har en viktig roll där det krävs att du är strukturerad och har god förmåga att organisera och prioritera. Arbetet är utåtriktat och kräver god samarbetsförmåga. Det är mycket utvecklingsprojekt på gång inom området informationshantering, därför ser vi att du är utvecklingsinriktad och själv tar initiativ.
KvalifikationerDu har för tjänsten relevant högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, arkivvetenskap, statsvetenskap eller motsvarande.
Du är kanske nyexaminerad men har du viss erfarenhet inom registratur och diarieverksamhet inom offentlig förvaltning och av systemadministration i dokument- och ärendehanteringssystem så är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet från Lotus Notesdatabaser.
Du har goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar samt de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar.
Du är bra på att skapa strukturer, ha ordning och reda i administrativa processer samt kan förmedla detta på ett pedagogiskt sätt.
Som person är du:
• Samarbetsinriktad och tycker om att arbeta på många arenor.
• En god kommunikatör, såväl muntligt som skriftligt.
• Bra på att se möjligheter och lösa problem.
• Drivande och utvecklingsinriktad, du genomför det som behövs för att uppfylla mål och skapa resultat.
ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C145668".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Inköp och upphandling
Kontakt Avdelningschef Verksamhetsstöd
Catrin Linnarsson
catrin.linnarsson@ink.goteborg.se Jobbnummer 8017964
Observera att sista ansökningsdag har passerat.