Vikarierande enhetschef demensavdelning Solglimten
Uppvidinge kommun, Välfärds- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Uppvidinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Uppvidinge,
Växjö,
Alvesta,
Lessebo,
Vetlanda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppvidinge kommun, Välfärds- och omsorgsförvaltningen i Uppvidinge Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling.
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen!
Slår ditt hjärta för ledarskap och människor?
Vill du göra skillnad för invånarna i Uppvidinge kommun?
Är du kreativ, nyfiken och vill ha ett jobb där ingen dag är den andra lik.
I så fall; Välkommen med din ansökan som vikarierande enhetschef till Solglimten.
Vi söker en vikarierande enhetschef till demensavdelningen Solglimten i Norrhult, idag finns det åtta boendeplatser på Solglimten. Verksamheten är organiserad under omsorgsavdelningen, välfärds- och omsorgsförvaltningen.
Publiceringsdatum2024-01-17ArbetsuppgifterFör att passa och göra succé i rollen tror vi att du brinner för att ge bästa tänkbara förutsättningar för dina medarbetare att möta våra enskildas behov.
Du är positiv och social och har lätt att samarbeta med olika typer av personer. En närvarande ledare där delaktighet, tillit och förtroende är grundstenarna i ditt ledarskap. Just nu är vi tillsammans med resten av Sverige i den spännande omställningen till en God och nära vård och omsorg där du under resans gång kommer att förändra, utveckla och utmana verksamheten, men också skapa glädje och engagemang. Ditt ledarskap handlar lika mycket om inspiration, motivation och kommunikation som prioritering och organisation.
Du kommer att ingå i en ledningsgrupp tillsammans med avdelningschef och kollegor. Som ett stöd i ditt arbete finns Rekryteringscenter som ansvarar för den dagliga bemanningen, administratör finns riktad mot verksamheterna inom omsorgsavdelningen, du kommer att ha stöd av dina chefskollegor.
Som enhetschef leder, organiserar och ansvarar du för din verksamhets kvalitets- och utvecklingsarbete. I uppdraget ingår arbetsmiljö-, verksamhets- och budgetansvar.
KvalifikationerFör uppdraget behöver du förutom ovan beskrivning gällande förhållningsätt och ledarskap, ha relevant högskoleutbildning. Du kommunicerar väl i svenska språket i både tal och skrift.
Körkort är ett krav.
Intervjuer sker löpande. Erfarenhet ses som meriterande.
ÖVRIGT
Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära ett utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1270541".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppvidinge kommun (org.nr 212000-0605)
Arbetsplats Uppvidinge kommun, Välfärds- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef omsorg
Annette Cronholm
0474-472 60 Jobbnummer 8398635
Observera att sista ansökningsdag har passerat.