Vikarierande ekonom till vård- och omsorgsförvaltningen i Botkyr
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Centralförvaltni / Företagsekonomjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Centralförvaltni i Botkyrka Centralförvaltning ger service och stöd till vård- och omsorgsförvaltningens ledning, chefer och verksamheter. Uppdraget är att skapa goda förutsättningar för verksamheterna att utföra sina insatser till brukare med hög kvalitet och på ett effektivt sätt.
I central förvaltning ingår funktioner som HR, ekonomi, IT, kvalitet och utredning, kommunikation, fastighetsamordning samt medicinsk ansvarig sjuksköterska. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.
Publiceringsdatum2020-10-13ArbetsuppgifterI rollen som vikarierande ekonom ska du stödja vård- och omsorgsförvaltningen och dina kollegor inom det ekonomiska området.
Du kommer i huvudsak arbeta med att ta fram uppgifter inför arbetet med budgetering, prognoser och analys. Du kommer att arbeta med rapporter och utdata, leverera olika typer av underlag inför beslut och fungera som stöd till verksamheterna i budget- och uppföljningsprocessen.
I ditt arbete som vikarierande ekonom rapporterar du till vård- och omsorgsförvaltningens ekonomichef och ingår i ekonomifunktionen bestående av 3 ekonomer.
KvalifikationerVi söker dig som har minst 3-årig examen från universitet/högskola inom ekonomi eller har kompetens eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare eller om du har arbetat i kommunal verksamhet och därför har förståelse kring hur de ekonomiska processerna kan vara uppbyggda.
Självklart är du en strukturerad person med gott siffersinne. Du är driven och utvecklingsorienterad. Du har förmåga att arbeta självständigt och du behöver kunna se vad som behövs göras. En stor del av arbetsuppgifterna handlar om att stödja, hjälpa och coacha förvaltningens chefer inom ditt område. Du behöver ha en hög social kompetens och tycka om att hjälpa andra. Du behöver även ha lätt för att lära dig olika typer av system samt förmåga att lära andra använda systemen.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!
Vänta inte med din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande.
ÖVRIGT
Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.
Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.
Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.
Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse snarast, upphör: 2020-12-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBotkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Centralförvaltni
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "von/2020:250".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Botkyrka kommun (org.nr 212000-2882),
http://www.botkyrka.se Arbetsplats Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Centralförvaltning
Jobbnummer 5397729
Observera att sista ansökningsdag har passerat.