Vikarierande biståndshandläggare
Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
2024-12-16
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen i Halmstad När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introHemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
Publiceringsdatum2024-12-16ArbetsuppgifterVi söker en vikarierande biståndshandläggare till avdelning för bistånd och avgifter. Du kommer att ingå i arbetet med väl fungerande team.
Som biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning. Detta innebär att utreda behov, fatta beslut samt följa upp beviljade insatser. Det dagliga arbetet innefattar dokumentation, individuella möten och samverkan med övriga professioner, anhöriga samt externa aktörer.
Tjänsten innebär att du ska ha förmåga att hantera ett flertal individärenden med olika komplexitetsgrader samtidigt. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att vårdplanera på sjukhus och korttidsboende, hembesök, fatta beslut, skriva utredningar och dokumentera samt göra uppföljningar både i ordinärt boende och särskilda boenden.
Biståndsenheten arbetar fortlöpande med att utveckla verksamheten och den person vi söker ska vara delaktig och bidra till utveckling och känna engagemang i förändringsarbetet. Enheten är en organisation med teamindelning och medledarskap som nyckelord.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller dig med likvärdig högskoleutbildning där socialrätt 30 HP ingår. Vi vill att du bifogar ditt examensbevis från socionomutbildningen i ansökan.
Du bör vara uppdaterad i gällande regelverk och värdegrunder inom verksamhetsområdet.
Du har körkort för manuellt växlad personbil, då en del av arbetstiden är förlagd hemma hos kunder eller på sjukhuset.
Arbetet innebär omfattande dokumentation, vilket förutsätter en god datorvana med förmågan att använda och ta vara på olika digitala verktyg. Det är meriterande om du har arbetat i Lifecare samt om du har kunskaper om Socialstyrelsens utredningsmodell IBIC.
Som person visar du intresse och förståelse för de kunder du möter och arbetar för en god kommunikation och gott samarbete med de kollegor, anhöriga och andra professioner som arbetar kring kunden. Du har därför en god förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket, i både tal och skrift.
Arbetet förutsätter att du är strukturerad och har förmågan att fullfölja dina arbetsuppgifter. I ditt arbetssätt är du lösningsfokuserad med förmågan att sortera och prioritera dina arbetsuppgifter både kort- och långsiktigt.
I rollen som biståndshandläggare behöver du ha ett självständigt arbetssätt med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete effektivt. Vidare är du flexibel och beslutsam, du anpassar dig till ändrade omständigheter och driver processer på ett målinriktad sätt.
Då arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners behöver du ha en mycket god samarbetsförmåga. Ett vänligt och pedagogiskt sätt att förmedla information för biståndshandläggningsprocess och därigenom rollen som biståndshandläggare är grundläggande. Du behöver ha ett serviceinriktat förhållningssätt, men har trots det inga problem att fatta och kommunicera ej gynnsamma beslut.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C225084 - 2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, Hemvårdsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Eva Johansson
Jobbnummer 9063980