Vikarierande administrativ assistent
Lerums kommun, Administrativ enhet / Administratörsjobb / Lerum
2024-12-16
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3 200 medarbetare och ligger cirka 20 minuters resväg från Göteborg. Lerum är en kommun i framkant, som vill mer. Vi blickar framåt med respekt för vår historia. Här finns rum att utvecklas och att växa. En plats för en hållbar framtid. Tillsammans arbetar vi för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens drygt 43 000 invånare. En levande kommun med rum för dygnets alla timmar, för alla skeenden i livet.
Tjänsten som administrativ assistent tillhör administrativa enheten på Sektor utbildning. Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, IT/IKT, utredning och planering. Enheten består idag av 16 medarbetare och leds av administrativ chef. Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet.
Publiceringsdatum2024-12-16ArbetsuppgifterTill enheten söker vi nu en kundfokuserad administrativ assistent som ger god service och handläggning. Du kommer att tillsammans med övriga inom administrativa gruppen att arbeta med olika uppgifter inom flera områden. Vi arbetar som team och arbetsuppgifterna kan variera över tid. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och uppdrag är bland annat:
• Administrativt stöd och service till sektorsledningen
• Personaladministration
• Ärende- och dokumenthantering, postöppning, arkiv
• Sektorsövergripande stöd med diarieföring i kommunens diarium
• Protokoll och anteckningar
• Ekonomiadministration och fakturahantering
• Inköp, beställningar och bokningar
• Upprätta och uppdatera mallar och blanketter för sektorn
KvalifikationerDu har minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration samt några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att ge god service och att arbeta både självständigt och i team. Du måste ha mycket god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du strukturerad, noggrann och lyhörd samt har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Intresse av att driva arbetet framåt och se möjligheter att utveckla arbetssätt och metoder är också viktiga egenskaper. Erfarenhet av arbeta i Heroma, Proceedo och Platina är meriterande.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C224786".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447)
Arbetsplats Lerums kommun, Administrativ enhet
Kontakt Administrativ chef
Henrik Gustafsson
henrik.gustafsson@lerum.se 0302-52 20 87 Jobbnummer 9061868