Vikariat taktisk inköpare /upphandlare Söderhamns kommun

Söderhamns Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns Kommun i Söderhamn

Inköpsenheten

Har du erfarenhet av upphandling och inköp? Då kanske du är vår nya kollega på Inköpsenheten?

Publiceringsdatum
2023-06-14

Arbetsuppgifter
Vi söker en taktisk inköpare och/eller upphandlare till inköpsenheten i Söderhamns kommun. Tjänsten är just nu ett vikariat, som kan komma att övergå till fast anställning.

Inköpsenheten ansvarar för samordning och upphandling av kommunens inköp som omsätter ca 750 MSEK. Enheten består idag av 7 personer, varav en som samordnar inköpen för bolagen. Vissa upphandlingar görs gemensamt för Inköpssamverkan Mitt, där kommunerna i Hälsingland samt Älvkarleby ingår.

I rollen som taktisk inköpare ansvarar du för att driva hela upphandlingsprocessen innefattande framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud och avtalshantering. Du ansvarar för flera upphandlingar parallellt. Din uppgift är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt och affärsmässigt.

Du kommer att arbeta både med interna och externa kontaktytor samt med andra kommuner vid samordnade upphandlingar. Andra viktiga arbetsuppgifter är att stötta organisationen i upphandlingsfrågor.

Profil
Du har har slutförd gymnasial utbildning. Vidare har du relevant utbildning inom området och/eller har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift och driver processer vidare. Som person är du självgående, van att arbeta strukturerat och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar mot uppsatta mål och har ett resultattänkande i planering och agerande. Vidare ser vi också att du har en bra samarbetsförmåga genom att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har en språklig analytisk förmåga och förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling.

Du ska ha lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Officepaketet.

Vi kommer att tillämpa arbetspsykologiska tester under denna urvalsprocess.

Stor vikt kommer att läggas vid både formella samt personliga egenskaper.

Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du möjlighet att delta på någon av våra kostnadsfria friskvårdsaktiviteter, du har friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid så därför är vi måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver.
Det finns möjligheter att till viss del arbeta hemifrån när verksamheten tillåter.

Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Styrning och stöd samordnar vi arbetet mellan Söderhamns kommuns fyra sektorer och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Här arbetar drygt 90 medarbetare med sådant som är gemensamt för alla inom Söderhamns kommun exempelvis arkiv, ekonomi, inköp, IT, kommunikation, ledningsstöd, nämndsadministration, näringsliv, säkerhet och samhällsbyggnad.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KF12/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Söderhamns kommun (org.nr 212000-2353)

Kontakt
Enhetschef
Marie Emilsson
marie.emilsson@soderhamn.se
0270–751 32

Jobbnummer
7882288

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns Kommun: