Vik. Enhetschef, enheten för biståndshandläggning äldre
Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg, Enheten för biståndshandläggn / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bromma SDF, Avdelning Äldreomsorg, Enheten för biståndshandläggn i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Publiceringsdatum2016-10-20BeskrivningBromma stadsdelsförvaltning ligger vid Alviks strand, med närhet till allmänna kommunikationsmedel, affärer och restauranger.
Enheten för biståndshandläggning inom äldreomsorgen ansvarar för ca 2000 personer över 65 år som har någon form av beviljad insats. Inom enheten arbetar 28 medarbetare. Enhetens ledning består av enhetschef och två biträdande enhetschefer. Brommas grundläggande värden helhetssyn, öppenhet, respekt och ansvar ska genomsyra hela verksamheten. Som enhetschef erbjuds ett utmanande och spännande arbete i trivsam miljö.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef ansvarar du för verksamhet, personal och budget. Enheten ansvarar för myndighetsutövning för personer över 65 år. Centrala uppgifter för verksamheten är att säkerställa en rättssäker och likställd biståndshandläggning samt att verksamheten ska bedrivas inom budgetram.
Du kommer att representera enheten i olika sammanhang såväl internt som externt.
Samverkan inom stadsdelen samt med andra huvudmän förekommer i stor utsträckning. Vi förväntar oss även en god samverkan med fackliga företrädare.
Du ingår i äldreomsorgens ledningsgrupp och ska arbeta utifrån en helhetssyn inom verksamhetsområdet. Du får möjlighet att leda en verksamhet som har mångårig erfarenhet av utvecklingsarbete.
Enhetens medarbetare präglas av ansvarstagande, kompetens och professionalism.
Enheten har en god och trivsam arbetsmiljö, där ett bra bemötande och förhållningssätt värderas högt.
Tjänsten är ett vikariat from 20170201 - 20180228 och du kommer ersätta ordinarie befattningshavare som ska vara föräldraledig.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning, har erfarenhet av ledarskap och tidigare arbete i ledande befattning.
Du ska ha kunskap om och erfarenhet av verksamhetsområdet och myndighetsutövning. Goda kunskaper om aktuell lagstiftning samt dess tillämpning och rättspraxis krävs. Erfarenhet av liknande arbete i Stockholms stad är meriterande
Som ledare är du tydlig, strukturerad och har god förmåga att kommunicera och entusiasmera dina medarbetare mot uppställda mål.
Du är lyhörd och beslutsam samt förstår vikten av att driva verksamhet inom tilldelad budget.
Du är en stabil person med personlig mognad som kan skapa förtroende.
Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Webbplats:
www.stockholm.se/bromma/nyheterVaraktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: 2017-02-01 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-10
Ange följande referens när du ansöker: 2016/891
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Brinkenberg, avdelningschef 0850806320
Sara Hollertz, enhetschef 0850806339
Roland Friberg, vårdförbundet 08 50840633
Facklig kontaktMarcus Sjöberg, SACO 08 50806327
Karin Wrannvik, ledarna 076 1290750
Marjo Nieminen, vision 08 50806400
FöretagBromma SDF, Avdelning Äldreomsorg, Enheten för biståndshandläggning
AdressBromma SDF, Avdelning Äldreomsorg, Enheten för biståndshandläggning
Gustavslundsvägen 151 G, Bromma
10642 Stockholm
KontorsadressGustavslundsvägen 151 G, Bromma
Jobbnummer 3117287
Observera att sista ansökningsdag har passerat.