Vi söker systemadministratör till Östersund

Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 270 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster.
Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Arbeta och ansvara för systemförvaltning, systemadministration, registervård, versionsbyten, nyinstallationer och tester avseende Statens servicecenters stödsystem
Ansvara för lönesystemens funktionalitet
Omsätta utvecklingsinitiativ till operativa projekt
Delaktig i dialog med systemleverantörer
Kravställare mot systemleverantörer
Stöd till handläggare vid tekniska frågeställningar och uppsättningar i stödsystem
Utveckla processer/arbetsflöden inom Lön

Publiceringsdatum
2015-02-14

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Högskoleexamen med IT inriktning eller motsvarande kvalifikationer som bedöms som likvärdiga
Kunskap och erfarenhet av systemadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
Kundskap och erfarenhet gällande lönesystemen Palasso, POL eller Primula
Kunskap om statliga avtal
Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete
Erfarenhet av shared service center

Vidare ska du ha förmåga:
Att engagera och driva arbetet framåt samt vara initiativrik
Att uttrycka dig väl i tal och skrift
God social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga

Övrig information
Anställningen innebär en del resande.
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Harriet Trotsman enhetschef, tel 010-456 01 89
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Anéa Elfving SEKO tel 08-791 42 59, Martina Sterner Saco-S, tel 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 1 mars till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med ansökan och anställningens namn samt Dnr 10092-2015/2511.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Harriet Trotsman, Enhetschef 010-4560189 (Arbete) harriet.trotsman@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2167687

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: