Vi söker systemadministratör till Östersund
Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 270 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster.
Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Arbeta och ansvara för systemförvaltning, systemadministration, registervård, versionsbyten, nyinstallationer och tester avseende Statens servicecenters stödsystem
Ansvara för lönesystemens funktionalitet
Omsätta utvecklingsinitiativ till operativa projekt
Delaktig i dialog med systemleverantörer
Kravställare mot systemleverantörer
Stöd till handläggare vid tekniska frågeställningar och uppsättningar i stödsystem
Utveckla processer/arbetsflöden inom Lön
Publiceringsdatum2015-02-14KvalifikationerVi söker dig som har:
Högskoleexamen med IT inriktning eller motsvarande kvalifikationer som bedöms som likvärdiga
Kunskap och erfarenhet av systemadministration
Dessutom är det meriterande om du har:
Kundskap och erfarenhet gällande lönesystemen Palasso, POL eller Primula
Kunskap om statliga avtal
Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete
Erfarenhet av shared service center
Vidare ska du ha förmåga:
Att engagera och driva arbetet framåt samt vara initiativrik
Att uttrycka dig väl i tal och skrift
God social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga
Övrig informationAnställningen innebär en del resande.
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Harriet Trotsman enhetschef, tel 010-456 01 89
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Anéa Elfving SEKO tel 08-791 42 59, Martina Sterner Saco-S, tel 010-456 00 86.
Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 1 mars till
registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med ansökan och anställningens namn samt Dnr 10092-2015/2511.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@statenssc.seKontaktHarriet Trotsman, Enhetschef 010-4560189 (Arbete)
harriet.trotsman@statenssc.seFöretagSTATENS SERVICECENTER
AdressSTATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE
KontorsadressRUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-456000
Jobbnummer 2167687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.