Vi söker svarsgruppsspecialist till Kontaktcenter Stockholm

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska / Butikssäljarjobb / Stockholm
2018-07-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker svarsgruppsspecialist till Kontaktcenter Stockholm" (publicerad 2018-10-08) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter Stockholm gör det lättare att vara stockholmare.

Vi ger information, vägledning och tar emot synpunkter som rör stora delar av stadens verksamheter. Vi lotsar till e-tjänster, hanterar stadens hemsida och är en viktig informationskanal för många förvaltningar. Vårt mål är att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och gör vårt bästa för att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor redan vid första kontakten.

På kontaktcenter arbetar ca 80 medarbetare inom de fyra enheterna Tekniska enheten, Barn och Ungdom, Stöd och Omsorg samt Äldre direkt. Tekniska enheten består av ca 20 medarbetare som sitter i fina nyrenoverade lokaler vid Globen. Vi söker nu en svarsgruppsspecialist inom företagsnära frågor t.ex. serveringstillstånd, livsmedelskontroll, hälsoskyddsfrågor eller en svarsgruppsspecialist för trafik och markfrågor t.ex. parkeringstillstånd och tomträtter.

Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här:
"- ett varierande och utvecklande jobb",
"- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet".

Publiceringsdatum
2018-07-23

Dina arbetsuppgifter
Den här tjänsten passar dig som idag arbetar som kundtjänstmedarbetare och vill ta ett större ansvar. Du kanske är teamledare idag och söker nya utmaningar. Eller så är du handläggare som tidigare arbetat i kundtjänst och nu längtar tillbaka till kundtjänstpulsen.

Som svarsgruppsspecialist är du kontaktperson och samarbetar med experter och handläggare på förvaltningarna för att utveckla verksamheten, ta fram stödmaterial och genomföra utbildningar. Internt så stöttar, coachar och utbildar du dina kollegor inom dina specialistområden.

I din introduktion till svarsgruppsspecialist ingår bland annat att arbeta i rollen som servicehandläggare. För att upprätthålla kunskap förväntas du arbeta kundnära som servicehandläggare även efter att du blivit svarsgruppsspecialist.

Som servicehandläggare ger du service via telefon, epost och webb till Stockholms stads medborgare. Inkommande kontakter registreras i ett ärendehanteringssystem och vi använder förvaltningarnas verksamhetssystem för lösa medborgarnas ärenden.

För att ge bästa service får alla på kontaktcenter regelbundet utbildning och coaching i kommunikation och bemötande.

Kvalifikationer
Rollen passar dig som:

- ha en avslutad gymnasieutbildning
- ha erfarenhet av att jobba i en telefonkundtjänst
- vara erfaren datoranvändare och vara van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- ha arbetat i telefonisystem som t.ex. call guide och ärendehanteringssystem som t.ex. MS CRM
- ha goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du har:

- utbildning eller erfarenhet inom något av områdena parkering, hälsoskydd, sophämtning, livsmedelskontroll, serveringstillstånd, markupplåtelse eller företagande
- körkort, eftersom det då är lättare att förstå trafik- och parkeringsfrågor
- erfarenhet från en roll som teamledare, samordnare eller motsvarande
- erfarenhet av kommunal verksamhet
- fördjupade IT-kunskaper ex. kunskap om felsökning och/eller behörighetshantering i IT-miljö

Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper:
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Din kommunikation är tydlig och du kan lyssna och anpassa dig till olika situationen. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är duktig på att strukturera och prioritera samt göra rätt avvägningar. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Kontaktcenter vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015.

Under 2017 hanterade vi ca 485 000 ärenden varav 85 % via telefon.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-13
Ange följande referens när du ansöker: 2018/4498
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Havdrup, Enhetschef marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4259299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Tekniska: