Vi söker servicehandläggare till Stockholm

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten  driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.  

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från Skatteverket, Försäkringskassan och/eller Pensionsmyndigheten. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor

Anställningarna är både viss tids anställningar och tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader. Arbetspsykologiska test kan komma att användas i urvale

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Enhetschef Anett Themelios på telefon 010-116 42 46, Enhetschef Eva Lång på telefonnummer 010-116 38 44 eller Enhetschef Alex Davis 010-116 22 32. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Terese Junhag, på telefon  010-116 91 04. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Peter Hjelm,  telefon 010-116 10 53 och för Saco, Helené Johansson, helene.johansson@forsakringskassan.se  , SEKO, Johanna Grundström, 010- 115 30 44 

Placering är på kontoren i Stockholm City, Hallunda och Sundbyberg.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 046742-2016 senast den 1 september 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

I den här rekryteringen använder vi oss av urvalsfrågor.  Vi gör ett första urval baserat endast på dina svar på urvalsfrågorna. Det är därför viktigt att du är noga med att dina kompetenser och erfarenheter tydligt och korrekt framgår av dina svar. När det första urvalet är klart, går vi vidare med CV-granskning av de kandidater vars svar i urvalsfrågorna bäst motsvarar kraven i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-08-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2999569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: