Vi söker medarbetare till Folktandvårdens IT-support
Region Kronoberg, Tandvårdscentrum / Tandsköterskejobb / Växjö
2017-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker medarbetare till Folktandvårdens IT-support" (publicerad 2017-08-25) ⬅️
Visa alla tandsköterskejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Tandvårdscentrum i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Tingsryd eller i
hela Sverige Folktandvården är en del av Region Kronoberg. Om vi får säga det själva så har vi Sveriges viktigaste jobb.
Som arbetsgivare arbetar vi hårt för att våra medarbetare ska trivas på sitt arbete, och att de som arbetar hos oss får möjlighet att växa och utvecklas - både i sin profession och som människa.
Vår vision lyder: Ett gott liv i ett livskraftigt län. För oss betyder det att de kronobergare som vi kommer i kontakt med oss ska få en gott omhändertagande och bemötande, men också att man som medarbetare ska ha ett gott liv med balans mellan arbete och privatliv.
Folktandvårdens kansli är en administrativ enhet som arbetar för hela Folktandvårdens organisation (allmäntandvård, specialist- och sjukhustandvård). Vi är i dagsläget 10 personer som arbetar inom funktionsområdena IT, ekonomi, lön, statistik, administration av frisktandvårdsavtal, HR och verksamhetsutveckling.
Publiceringsdatum2017-05-31ArbetsuppgifterVi behöver tillfälligt förstärka bemanningen i vår support och söker dig som vill ha ett omväxlande och roligt arbete. Din uppgift blir att arbeta med first line support av våra program via telefon och vårt ärende-hanteringssystem Easit.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat administration av behörigheter inom systemen, dagliga tester och problemlösning samt inför uppgradering av våra system kommer du att ingå i en testgrupp före produktionssättning.
Uppdraget kan eventuellt också komma att omfatta utbildning av användare.
KvalifikationerVi söker dig som har en odontologisk utbildning och god kännedom om tandvårdens regelverk. Du har goda kunskaper i svenska språket (motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala) i såväl tal som skrift, du är en van datoranvändare och kan på ett smidigt och pedagogiskt sätt hantera ärenden och lösa problem. Har du erfarenhet av vårt datajournalsystem T4 ser vi det som ett stort plus.
Som person är du noggrann och strukturerad, du har god samarbetsförmåga och brinner för att ge våra användare god service. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team men också har förmågan att arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Växjö ligger mitt i en entreprenörsregion som präglas av småföretagande och framåtanda. Vi är en av Sveriges snabbaste växande regioner, med ett starkt näringsliv, stolta designtraditioner och driftiga människor. Här finns kreativitet, framtidstro och livskraft!
Vi erbjuder förmåner i form av bl.a. friskvårds- och massagebidrag och frukt varje dag. Folktandvården anordnar regelbundet sociala aktiviteter för sina medarbetare, vi vet att ett gott socialt klimat ger en bättre arbetsmiljö och i slutänden en bättre tandvård för kronobergarna.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tjänsten är ett vikariat på cirka 1 år. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-14
Ange följande referens när du ansöker: TVC 35/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Johansson
pernilla.johansson@kronoberg.se 0470-58 88 36
Annika Kahlmeter
annika.kahlmeter@kronoberg.se 0470-58 89 30
FöretagRegion Kronoberg, Tandvårdscentrum
AdressRegion Kronoberg, Tandvårdscentrum
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressKlostergatan 16B 35231 Växjö
Jobbnummer 3529490
Observera att sista ansökningsdag har passerat.